نیازمند حضور وکیل ملت در مجلس شورای اسلامی هستیم نه وکیل دولت/ تبیین شرایط لازم برای مجلس خبرگان
کد خبر: 3476827
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
رضوی اردکانی:

نیازمند حضور وکیل ملت در مجلس شورای اسلامی هستیم نه وکیل دولت/ تبیین شرایط لازم برای مجلس خبرگان

گروه سیاسی: امام‌جمعه موقت شيراز گفت: ملت براي حضور در مجلس شوراي اسلامي نيازمند وكيل‌المله است نه وكيل‌الدوله، لذا بايد در امر برگزاري انتخابات قانون ملاك باشد و مجريان نيز بي‌طرفي كامل را مراعات كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوفاضل رضوي‌اردكاني، امام‌جمعه موقت شیراز روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأكيد بر لزوم توجه به بيانات مقام معظم رهبري و ارشادات معظم‌له در انتخاب افراد اصلح‌تر در انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، بیان كرد: امروز مسئله نفوذ در ارگان‌هاي تاثيرگذار نظام، مانند خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، بسيار اهميت دارد.
وي ادامه داد: خيلي سعي كرده و مي‌كنند افرادي را براي ورود به خبرگان رهبري بزرگ كنند، راديو لندن و صداي آمريكا براي ما تعيين تكليف مي‌كند، اما غافل از اينكه خوابي كه آنان ديده‌اند مربوط به زمان قاجار و پهلوي است، اين افراد ممكن است در شوراي نگهبان تاييد شده باشند، اما شايد اميدهايي به آنان داده‌اند كه اينگونه لندن و صداي آمريكا برايشان تبليغ مي‌كنند. اگرچه ملت ما بصير است و درست برعكس خواست آنان عمل مي‌كند.
امام‌جمعه موقت شيراز شرايط يك نماينده مجلس خبرگان را علم، شجاعت و شهامت و اشراف بر سياست دانست و گفت: خبرگان رهبري وظيفه خطير تعيين رهبري، كمك به رهبري و مشاوره به رهبري را عهده‌دار است لذا بايد با حساسيت ويژه‌اي وارد شد.
رضوي‌اردكاني همچنين با اشاره به تعداد زياد كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي، گفت: ممكن است كساني از زير قلم شوراي نگهبان رد شده باشند اما با اهل فتنه رابطه‌اي داشته باشند لذا بايد هوشيار باشيم كه ننگ مجلس ششم تكرار نشود.
خطيب جمعه شيراز خط قرمز را كساني دانست كه با شنيدن نام آمريكا قند در دلشان آب مي‌شود و گفت: نداشتن گرايش به‌غرب، نداشتن گرايش به فتنه و فتنه‌گران، منافع ملي را بر فردي ارجح دانستن و ... از ملاك‌هاي مردم است.
وی اظهار کرد: ملت براي حضور در مجلس شوراي اسلامي نيازمند وكيل‌المله است نه وكيل‌الدوله، لذا بايد در امر برگزاري انتخابات قانون ملاك باشد و مجريان نيز بي‌طرفي كامل را مراعات كنند.
رضوی اردکانی با اشاره به تاكيدات رئيس‌جمهور در خصوص انتخابات تأكيد كرد كه هيچ استاندار، فرماندار و بخشداري حق طرفداري از يك كانديدا يا گروهي را ندارند.
وي در توصيه به كساني كه قرار است عهده‌دار نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي شوند، گفت: بيكاري، موضوع بيمه‌ها و خدمات درماني، اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي، دفاع از مظلومان و تصويب مصوباتي اسلامي از خواسته‌هاي مردم است.
خطيب جمعه شيراز تأكيد كرد: در زمينه درمان و خدمات بيمه اقدامات زيادي انجام شده، اما هنوز در بحث بيمه نواقصي وجود دارد هم بيمه كارمندي، هم كارگري، قواني قديمي است، تمام دنيا با استفاده از يك كارت خدمات را دريافت مي‌كنند اما در ايران هنوز بيماران براي انجام آزمايش‌ها و دريافت دارو، با معضلاتي مواجه هستند كه بايد مجلس در اين زمينه تدبيري بينديشد.
رضوي‌اردكاني با بيان اينكه در طرح پزشك خانواده نيت خوبي وجود داشت اما طرح ناكام بوده است، گفت: مسئولان بايد ببینند اگر طرح خوبي است نواقص آن را رفع كرده و گسترش دهند و اگرنه از خير اجراي آن بگذرند.
وی همچنين، با اشاره به اينكه در بحث بيمارستان‌هاي خيريه در شيراز مردم با مشكلاتي مواجه هستند، گفت: هزينه خدمات در بيمارستان‌هاي خيريه بايد عددي بين بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي باشد، حال آنكه اينگونه نيست، در شيراز وقتي به بيمارستان قلب وارد مي‌شوي، همان بدو ورود بايد بابت بعضي خدمات 100 هزار تومان پرداخت كني، حال آنكه بسياري از مردم توان پرداخت چنين هزينه‌هايي را ندارند.
رضوی اردکانی با بيان اينكه بسياري از بيماران جوان مبتلا به سرطان يا بيماري‌هاي صعب‌العلاج، علي‌رغم آنكه امكان درمانشان وجود دارد، به‌دليل ناتواني در پرداخت هزينه‌ها، فوت مي‌كنند، خواستار توجه نمايندگان مجلس به رفع اين نواقص و مشكلات شد.
captcha