قاری مدعی رتبه نخست مالزی ازخود دفاع کند
کد خبر: 3477423
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
الازهر خواستار شد:

قاری مدعی رتبه نخست مالزی ازخود دفاع کند

گروه بین‌الملل: «عباس شومان»، معاون الازهر از «عبدالرحیم راضی»، دانشجوی الازهر که مدعی کسب رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شده، خواست که با حضور در جلسه کمیته انضباطی دانشگاه از خود دفاع کند.

نماینده الازهر، قاری دروغین مصری را برای حضور در کمیته انضباطی امروز خواستار شد

به گزارش خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «عبدالرحیم راضی»، دانشجوی رشته داروسازی در دانشگاه الازهر شعبه استان «اسیوط» مصر است که اخیرا با انتشار مطلبی در «فیسبوک» مدعی کسب رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شد و انتشار این مطالب با پوشش گسترده رسانه‌های مصری مواجه شد.
 

 عباس شومان، معاون الازهر در حاشیه افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی «فهم صحیح میراث اسلامی و اثر آن در درمان انحراف فکری» که دیروز، 2 اسفندماه، در شهر «اسیوط» مصر آغاز شد، گفت: دانشگاه الازهر چهارشنبه گذشته اخطاری برای این دانشجوی مصری جهت حضور در کمیته انضباطی دانشگاه برای رسیدگی به ادعای دروغین وی فرستاد، اما او در این جلسه حضور پیدا نکرد.

وی اظهار داشت: با بیان این که الازهر از عدم حضور این قاری و کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی مالزی و گمراه‌کردن افکار عمومی توسط وی مطمئن است، اما فرصت مجددی در اختیار وی قرار داد که در کمیته انضباطی دانشگاه حضور یابد و دلایل این ادعای دروغین و افراد پشت‌پرده این موضوع را بیان کند.

معاون الازهر یادآور شد: با وجود این که وی عبدالرحیم راضی از حضور در جلسه نخست کمیته انضباطی امتناع کرد، اما فرصت دیگری برای دفاع به داده شده و چنانچه این قاری خاطی مصری در جلسه امروز کمیته انضباطی حاضر نشود، حکم غیابی وی صادر و از دانشگاه اخراج خواهد شد.

عباس شومان در پایان از این دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه الازهر شعبه «اسیوط» مصر خواست که در جلسه کمیته انضباطی حاضر شود و از خود دفاع کند.

عبدالرحیم راضی در پی افشای دروغ بزرگ وی در کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و رسوایی رسانه‌های مصر و تکذیب این موضوع از سوی سفارت مالزی در قاهره و سفارت مصر در مالزی، برای سرپوش گذاشتن بر این دروغ بزرگ و تبرئه‌کردن خود مدعی شد که افرادی در شبکه اجتماعی «فیس بوک»، وی را قانع کردند که این خبر دروغ را منتشر کند و متعهد شدند که تا مرحله تجلیل رسمی در کنارش خواهند ایستاد و حتی وی تهدید به قتل شده است!

captcha