بزرگترین آزمون حفظ قرآن‌ در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3479972
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
همزمان با سراسر کشور؛

بزرگترین آزمون حفظ قرآن‌ در اردبیل برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در چهارمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم استان بیش از 6600 نفر شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به اینکه چهارمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم بزرگترین رویداد قرآنی در عرصه حفظ قرآن کشور است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع جامعه قرآنی کشور فرمودند: «در کشور باید 10 میلیون نفر حافظ تربیت شود» که در این راستا سازمان اوقاف متعهد  شد طی 4 سال یک میلیون حافظ قرآن را تربیت کند.
وی با بیان اینکه کلاس‌های این طرح در سراسر استان برگزار شد، تصریح کرد: خروجی این طرح نیازمند ارزیابی است که در این راستا آزمون سراسری حفظ قرآن پیش بینی شده است که امسال برای چهارمین سال برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام علی‌نسب با اشاره به اینکه این آزمون در دو بخش شفاهی توسط مربیان در کلاس‌های حفظ و بخش کتبی بصورت سراسری، همزمان و کنکوری برگزار می‌شود، افزود: در آزمون امسال بیش از6600 نفر در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و مؤسسات قرآنی مسابقه خواهند داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن در 11 رشته شامل 8 رشته حفظ ترتیبی و 3 رشته حفظ موضوعی برگزار می‌شود و افراد باید در مجموع آزمون شفاهی و کتبی از 100 نمره، 70 نمره را بدست آورند تا گواهینامه حفظ را کسب کنند.
وی با بیان اینکه جوایزی برای افراد برگزیده در نظر گرفته شده است، افزود: این جوایز شامل کمک هزینه حج عمره، کمک هزینه عتبات عالیات و کمک هزینه مشهد مقدس خواهد بود.
حجت‌الاسلام علی‌نسب با بیان اینکه این آزمون تخصصی در 11 رشته شامل 40 سوال تستی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این سئوالات با حفظ امنیت و حفاظت کامل در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آموزش مجازی حفظ قرآن کریم بصورت غیرحضوری نیز در دستور کار قرار گرفته که آزمون این افراد نیز بصورت غیرحضوری و آنلاین در پرتال جامع حفظ قرآن quranhefz.ir انجام می‌شود.
علی‌نسب با اشاره به اینکه آزمون مربیان حفظ قرآن سال گذشته همزمان با آزمون قرآن آموزان برگزار شد، گفت: امسال این آزمون بصورت جداگانه و در فرودین‌ماه برگزار خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم، فردا پنج‌شنبه، 13 اسفندماه ساعت 9 صبح به طور همزمان در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.
captcha