کمیته امداد؛ تجلی خدمت‌ به مستضعفان
کد خبر: 3480440
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
حجت‌الاسلام لطفی تاکید کرد:

کمیته امداد؛ تجلی خدمت‌ به مستضعفان

گروه اجتماعی: امام‌جمعه ایلام گفت: کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در طول این سال‌ها عالی‌ترین جلوه‌های خدمت‌رسانی به مستضعفان را به نمایش گذاشته است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در سال 1357 است که یکی از نهادهای بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه است که به نام روز احسان و نیکوکاری نیز نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مسئله رسیدگی به محرومان و رفع مشکلات آنها از کارهای مورد تاکید در دین مقدس اسلام است افزود: در قرآن کریم نیز کمک به مستضعفان مورد تاکید بوده و این نهاد مقدس برای کمک به محرومان و مستضعفان تاسیس و در طول این سال‌ها عالی‌ترین جلوه‌های خدمت‌رسانی به مستضعفان را به نمایش گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌ها از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بوده که از طریق ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش آنها را کارآمد ساخته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان، ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌های تحت پوشش و بهداشت و درمان آنها از جمله اقدامات این نهاد مقدس است ادامه داد: کمیته امداد امام‌خمینی(ره) توانسته در راستای محرومیت‌زدایی قدم‌های بزرگی بردارد.

وی به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره و عنوان کرد: منابع طبیعی از جمله نعمت‌های بزرگ خدادادی است که ما باید در حفاظت و نگهداری از آنها کوشا باشیم چرا که استان ما دارای 641 هزار هکتار جنگل است و از جمله استان‌های غنی کشور در بخش منابع طبیعی است که به این دلیل عروس زاگرس نام گرفته است.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم و مردم استان به دامن طبیعت می‌روند گفت: حفاظت و نگهداری از طبیعت استان بر عهده مردم است و مردم باید مهم‌ترین نقش را باید ایفا کنند و نباید فراموش کرد که در جریان آتش سوزی جنگل‌های استان خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی استان وارد شد که دیگر نباید تکرار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در هفتم اسفند ماه نشان دهنده ولایتمداری و دشمن ستیزی ملت ایران بود و مردم با این حضور برگ زرین دیگری از دفتر انقلاب را ورق زدند.

وی با اشاره به اینکه این حماسه حضور مردم در هفتم اسفند در پای صندوق‌های رای نمایش مردم سالاری دینی بود تصریح کرد: مجلس باید با همدلی و همزبانی با دولت مشکلات مردم را حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: متاسفانه برجام و توافق هسته‌ای چشم‌انداز روشنی ندارد چرا که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و نباید فراموش کرد که آمریکایی‌ها با ما دشمنی دیرینه دارند و رهبری معظم انقلاب همواره تاکید دارند که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند .

حجت‌الاسلام لطفی با اشاره به اینکه ما باید بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم گفت: سیاست راهبردی مقام معظم رهبری برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است و ما نیز باید به توان داخل تکیه کنیم.

وی به فرصت سوزی و عمل نکردن غربی‌ها به تعهدات خود در اجرای برجام اشاره و بیان کرد: مسئولان باید با صداقت با مردم رفتار کنند.

به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت عالم مجاهد آیت‌اله واعظ طبسی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ایلام یکی از مسایل مهم در جامعه از نگاه اسلام و قرآن را نظام خانواده دانست که باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی باشد.

وی یکی دیگر از مسایل مهم در جامعه را امنیت اخلاقی خانواده‌ها برشمرد و گفت: لازمه حضور زنان در جامعه در عرصه‌های مختلف داشتن امنیت اخلاقی است.
captcha