بهترین تعریف از حضرت زهرا(س) فرموده امام زمان(عج) است
کد خبر: 3482975
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
آیت‌الله قاضوی:

بهترین تعریف از حضرت زهرا(س) فرموده امام زمان(عج) است

کانون خبرنگاران نبأ: آیت‌الله قاضوی تشریح کرد: امام زمان(عج) می‌فرماید: همان طور که ائمه معصومین برما حجت دارند حضرت فاطمه زهرا(س) هم حجت بر ماست یعنی عمل ائمه طاهرین را با عمل حضرت زهرا(س) مادرامان می‌سنجند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) شنبه 22 اسفند سال جاری در مسجد امام جعفر صادق برگزار شد. عضو ارشد دفتر آيت‌الله العظمی مکارم شیرازی به ایراد سخن پرداخت.
آيت‌الله سید احمد(مسعود) قاضوی، عضو ارشد دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) در جمع نمازگزاران این مسجد و عزاداران فاطمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شب شهادت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) به فضائل حضرت زهرا(س) پرداخت.
وی افزود: فضائل حضرت زهرا(س) در حد ما نیست که بگوییم همه علماء، عرفا، محدثین بخواهند فضیلت زهرای اطهر(س) را بگویند مثل این است که یک مشک آب از دریا برداشتند بیش از این در قدرت ما نیست که فضائل حضرت زهرا (س) را بگوییم. امکان ندارد به عمق این دریا برسیم ما باید فضیلت زهرای اطهر را از زبان خود ائمه معصومین(ع)، فرزندانشان که حضرت زهرا(ع) را  شناختند نقل کنیم و تا اندازه‌ای که در خوره فهم ماست گفته‌اند  بگوییم.
عضو ارشد دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بنابرین بهترین فضیلتی که از ائمه معصومین (س) رسیده است این جمله‌ای است که فرزند بزرگوارش حضرت ولی عصر امام زمان(عج) بیان کرده است حضرت می‌فرماید: « نَحْنُ حُجَجُ اللّه ِ عَلى خَلْقِهِ وَ فاطمةُ حُجةٌ الله عَليَنا» خیلی مطلب بلند است؛ ما نمی‌توانیم بفهیم که حضرت چه می‌فرماید. ائمه معصومین، آنهایی هستند که از همه انبیاء بالاتر هستند و فاطمه زهرا(س) مقامش از همه انبیاء بالاتر است و امام زمان(عج) می‌فرماید: ما (ائمّه معصومین) حجت خدا بر مردم و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ماست.
وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم معنای آن را درک کنیم که حجت یعنی چه؟  ما حجت خدا هستیم و فاطمه حجت خداست بر ما یعنی چه؟ امام یعنی چه ؟ امام یعنی قلب عالم امکان « بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ وَ بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى» به واسطه وجود امام است که همه آسمان و زمین پابرجاست اگر ما نفس می‌کشیم به واسطه وجود امام زمان است اگر رزق و روزی می‌خوریم به واسطه امام زمان(عج) است. امام زمان قلب عالم امکان است وقتی قلب را از سینه بیرون می‌آورند بدن از کار می‌افتد « لولا الحجة لساخت الأرض بأهلها» اگر حجت در روى زمين نباشد، زمين، مردم را به كام خود فرو مى كشد.» همه چیز بقایش به واسطه امام زمان است.
وی ادامه داد: فردای قیامت خدای متعال حجت را می‌آورد هر زمانی یکی از ائمه طاهرین را الان هم وجود حضرت ولی عصر(عج) برما حجت است یعنی اعمال ما را با اعمال امام زمان می‌سنجند در یکی از زیارت‌ نامه‌های امام علی(ع)  آمده است  «السَّلَامُ عَلَی مِیزَانِ الْأَعْمَالِ» سلام برمیزان یعنی ترازوی اعمال یعنی اعمال ما را با امام علی‌(ع) می‌سنجند به هر مقدار که مطابق با عمل امام علی(ع) باشد مورد قبول است  نباشد جهنمی هستیم.
عضو ارشد دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: عالمی در خواب امام زمان را می‎‌بیند عرض می‌کند که آقا ما چکار کنیم که اعمالمان قبول و خالص و برای خدا باشد همه ما می‌گوییم اعمال ما خالص است و برای خدا کار می‌کنیم از کجا بفهیم که عمل ما خالص است می‌فرمایند که هر عملی که با عمل امام زمان(عج) مطابق باشد آن عمل خالص است  هر عملی که مطابق امام زمان(عج) نباشد خالص نیست؛ هر علمی که می‌خواهید انجام دهید ببینید امام زمان(عج) انجام می‌دهد یا نه اگر انجام می‎‌دهد خالص است آن را انجام دهید  در غیر این صورت خالص نیست آن را انجام ندهید این را حجت می‌نامند. به عنوان نمونه مجلسی که امام زمان(عج) در آن حضور دارد برویم. مجلسی که در آن ترانه، رقص است که امام زمان(عج) هم در این مجلس حضور پیدا نمی‌کند ما هم حضور پیدا نکنیم. آیا این حرفی که تو زدی امام زمان می‌گوید یا نه؟ آن کسی را که تو دوستش داری امام زمان هم همین را دوستش دارد یا نه؟ با آن شخصی که دشمن هستی و بد آن را می‌گویی آیا امام زمان هم با آن دشمن است ما باید اعمالمان را با امام زمان بسنجیم و مطابق امام زمان رفتار  کنیم اگر امام زمان آن عمل را انجام می‌دهد انجام دهیم در غیر این صورت انجام ندهیم.
وی ادامه داد: حجت یعنی کسی که  قول، فعل و تقریرش حجت است آنچه را می‌گوید حکم خداست و  آنچه را که عمل کند آن کار درست است  بعضی جاها تقیه باید کنیم دیگر این حجت نیست فرض کنیم روزی که مفتی اهل‌سنت اعلام کرد فردا روز عید است آن شخص رفت دید امام صادق(ع) هم روزه می‌خورد  امام صادق(ع) بخاطر تقیه کردن روزه شان را افطار کردند چون اگر این کار را نکنم من را می‌کشند.
امام جماعت امام جعفرصادق(ع) افزود: فاطمه حجت برماست با اینکه حضرت زهرا امام نیست ولی ولایت دارد معصوم است همان طور که قول، فعل و تقریر امام صادق(ع) و امام علی(ع) حجت است قول،‌فعل و تقریر حضرت زهرا(س) هم حجت است یعنی وقتی حضرت زهرا(س) مطلبی می‌فرماید برای ما سند و درست است  اینکه قول،‌ فعل و تقریر حجت است ربطی به امامت ندارد به عصمت برمی‌‌گردد.
آيت‌الله سید احمد(مسعود) قاضوی در پایان یادآور شد: همان طور که ائمه معصومین(ع)  برما حجت دارند امام زمان‌(عج) می‌فرماید: حضرت فاطمه زهرا(س)  هم حجت بر ماست یعنی عمل ائمه طاهرین  را با عمل حضرت زهرا(س) مادرمان می‌سنجند. بهترین تعریف از حضرت زهرا(س) همین است که حضرت حجت(عج) فرمودند. ما عظمت حضرت زهرا(س) را هر بار هم بگوییم نمی‌توانیم عظمت  حضرت زهرا (س) درک کنیم؛ عظمت صدیقه طاهر(س) به قدری زیاد است که هیچ کس توصیف آن را نمی‌تواند کند جز فرزندان آن بزرگوار؛ ولی بالاترین تعریفی که ما می‌توانیم از حضرت زهرا(س)  کنیم همان فرموده امام زمان(عج) است.













علیرضا برومند

captcha