یزد پرچمدار تفکر حسینی است
کد خبر: 3483416
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
مسجدجامعی:

یزد پرچمدار تفکر حسینی است

گروه هنر: عضو شورای شهر تهران گفت: در یزد با همه تفاوتی که در میان ادیان، تفکر، اندیشه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن وجود دارد، در ایامی مانند عاشورا، همه با هر دین و تفکر و اندیشه‌ای زیر پرچم امام حسین‌(ع) می‌روند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران دوشنبه شب، 24 اسفندماه در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره کتاب سال یزد اظهار کرد: یزد نمونه و الگوی فرهنگ تمدنی می‌باشد که کمتر به آن اشاره شده است.
وی با بیان اینکه یزد از دیرباز نسبتی با خیر و نیکی داشته است تصریح کرد: در یزد چهره‌های کهن تاریخی بسیاری وجود دارد که باید به‌خوبی برای همه و به‌خصوص نسل جوان معرفی شود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در تاریخ ایران هیچ‌وقت خشونت رشد نکرده است اظهار کرد: این امر ناشی از تفکر، اندیشه و آزادی است.
وی ادامه داد: یزد می‌تواند الگویی برای گفت‌وگوی فرهنگی ارائه دهد و یزد این گفت‌ وگو و تمدن را خود در تاریخ تجربه کرده و در این سطح به بلوغ رسیده است.
مسجد‌جامعی به چهره‌های سرشناسی همچون ایرج افشار اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای عمده‌ای که با حمایت اندیشمندان یزد در حوزه‌های مختلف انجام شده است، مستندنگاری وقایع در دوره‌های مختلف است.
وی افزود: در یزد با همه تفاوتی که در میان ادیان، تفکر، اندیشه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن وجود دارد، در ایامی مانند عاشورا، همه با هر دین و تفکر و اندیشه‌ای زیر پرچم امام حسین‌(ع) می‌روند.
این عضو شورای شهر تهران با قدردانی از حمایت دفتر سومین شهید محراب در برگزاری اولین دوره کتاب سال یزد گفت: دفتر شهید صدوقی با درایتی که دارد و با پیشینه‌ای که بنیانگذاران آن در امور خیر، پرداختن به فرهنگ و تمدن، اصالت و دیانت دارند قدم‌های ارزشمندی در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و حمایت از مؤلفان برجسته بر خواهند داشت.
یادآوری می‌شود این مراسم که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت دفتر سومین شهید محراب برگزار شد از ٦ نفر برگزیده و ٨ نفر شایسته تقدیر با اهداءجوایزی نفیس قدردانی به‌عمل آمد.
captcha