ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس(ع) منتقل می‌شود + عکس
کد خبر: 3483619
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
عصر امروز؛

ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس(ع) منتقل می‌شود + عکس

گروه بین‌الملل: ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس(ع)، عصر امروز، 25 اسفندماه، از کارگاه ضریح‌سازی وابسته به آستان مقدس عباسی در منطقه «باب بغداد»(شرق کربلا) به بارگاه ملکوتی علمدار کربلا(ع) منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، آستان مقدس امام حسین(ع) باصدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مراسم انتقال این ضریح مبارک با مشارکت ده‌ها هزار شهروند عراقی، زوار حسینی و مسئولان عتبات مقدسه عراق و  شیوخ و بزرگان عشایر برگزار می‌شود.

قرار است، این ضریح مطهر پس از انتقال از کارگاه ساخت ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در منطقه «باب بغداد» و عبور از «تل زینبیه» به منطقه «بین‌الحرمین» منتقل و سپس وارد حرم مطهر امام حسین(ع) شود.

همچنین، در صحن حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم نمادینی برای کسب اجازه نصب این ضریح جدید بر مرقد برادر بزرگوارش حضرت عباس(ع) برگزار خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) نیز با صدور بیانیه‌ای از تمامی فعالان رسانه‌ای و رسانه‌های مختلف برای پوشش دادن این رویداد مهم دعوت به‌عمل آورده است.

گفتنی است، ساخت ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس(ع) توسط تیمی از آهنگران، خوشنویسان، نجاران و نقاشان آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مدت پنج سال انجام شده و در ساخت این ضریح مبارک تقریبا 411 کلیوگرم طلای 24 عیار و نزدیک به 2750 کیلوگرم نقره استفاده شده است.

هم‌اکنون، ورودی‌ها و خروجی‌های آستان مقدس حضرت عباس(ع) مزین به گل‌های زیبا و طبیعی شده است و مسئولان آستان‌های مقدس عباسی و حسینی برای این رویداد مهم آماده می‌شوند.

گفتنی است، ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس(ع) همزمان با خجسته زاد روز مولای متقیان امام علی(ع) به روی زائران باز می‌شود.

انتقال ضریح مطهر حضرت عباس به کربلا 

انتقال ضریح مطهر حضرت عباس به کربلا

انتقال ضریح مطهر حضرت عباس به کربلا 

انتقال ضریح مطهر حضرت عباس به کربلا

captcha