افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال در مالزی
کد خبر: 3484942
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال در مالزی

گروه بین‌الملل: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حلال مالزی با حضور شرکت‌هایی از 29 کشور جهان و شرکت‌های برتر صادراتی مواد غذایی ایران در مرکز همایش‌های شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی گشایش یافت.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی حلال در مالزی

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تقریب، در این نمایشگاه بین‌المللی 528 شرکت از کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده و محصولات حلال خود را عرضه کرده‌اند.

آیین گشایش رسمی این نمایشگاه عصر امروز، 11 فروردین‌ماه، با حضور «مصطفی محمد»، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی برگزار می‌شود.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برای دوازهمین سال متوالی به عنوان نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی، نمایشگاه‌های ملی ایران را در مالزی با حضور تولیدکنندگان و فعالان صنعت حلال کشورمان برگزار می‌کند.

شرکت‌های ایرانی از استان‌های مختلف در قالب چند غرفه در نمایشگاه محصولات حلال مالزی شرکت کرده‌اند. این دوره از نمایشگاه سالانه صنعت حلال مالزی را که تا روز شنبه ادامه دارد، وزارت صنعت و تجارت خارجی این کشور برگزار می‌کند و پیش بینی شده است  25 هزار نفر از 67 کشور جهان از آن دیدن کنند.

در نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی شرکت‌های ایرانی محصولات غذایی خود از جمله خشکبار را ارائه کرده‌اند؛ مواد غذایی حلال، خدمات حلال، بسته‌بندی مواد غذایی، سرمایه‌گذاری اسلامی، بانکداری و ... از جمله بخش‌های این نمایشگاه است که در 640 غرفه گشایش یافت.

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی، میزان مشارکت کشورهای غیرمسلمان نیز 8 درصد افزایش یافته و چین و تایلند بزرگترین شرکت‌کنندگان خارجی غیر مسلمان در این نمایشگاه هستند؛ میزان مشارکت چین نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است. در این نمایشگاه 25 کشور مسلمان حضور دارند که جمعیت 15 کشور اکثرا مسلمان است؛ این امر نشان می‌دهد اقتصاد حلال فراتر از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را در نوردیده و به عنوان یک الگوی جدید اقتصادی تبدیل شده است.

 برزیل، بلغارستان، چین، فرانسه، هند، ژاپن، نیوزیلند، رومانی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، تایوان، تایلند، آمریکا و ویتنام از جمله کشورهای غیراسلامی شرکت‌کننده در نمایشگاه حلال مالزی هسند. در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی همایش‌هایی در زمینه صنعت حلال از جمله موسسات صدور گواهینامه‌های بین‌المللی حلال، کنفرانس جهانی حلال، سرگرمی‌ها، بازاریابی، موسیقی اسلامی، تجارت کشاورزی، انقلاب دیجیتال و صنعت حلال، و ... برگزار می‌شود.

سیزدهمین نمایشگاه صنعت حلال مالزی و همایش‌های آن را اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی، مرکز توسعه صنعت حلال، سازمان توسعه اسلامی مالزی موسوم به جاکیم و چند مرکز دیگر برگزار می‌کنند. ‌

بر اساس آمار وزارت صنعت و تجارت خارجی مالزی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال سال گذشته میلادی یک میلیارد و 100 میلیون دلار فروش را ثبت کرد و دولت مالزی امیدوار است، نمایشگاه امسال بین دو تا سه درصد رشد را شاهد باشد. مالزی پیش بینی کرده است میزان صادرات صنعت حلال این کشور در سال جاری به 48 میلیارد رینگیت (12 میلیارد دلار) برسد و 218 هزار فرصت شغلی در این سال ایجاد کند و این فرصت شغلی تا سال 2020 به 300 هزار برسد.
captcha