الگوی به دست آوردن دانش هسته‌ای در پیشرفت اقتصاد کشور هم اجرایی شود
کد خبر: 3486753
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
آیت‌الله ایمانی:

الگوی به دست آوردن دانش هسته‌ای در پیشرفت اقتصاد کشور هم اجرایی شود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه هیچ کشوری با ما در دانش هسته‌ای، همکاری مفیدی نداشت بلکه دانشمندان ما خودشان این دانش را به دست آوردند، گفت: اگر همین وضعیت را در اقتصاد به کار ببریم به جلو می‌رویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 20 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری اینکه 20 فروردین سال‌های اخیر در تقویم جمهوری اسلامی روز فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است، گفت: به اعتراف دانشمندان و کارشناسان منصف جهان، فناوری هسته‌ای ایران، یک استثنا در تاریخ بوده است چون کشورهای مختلفی این فناروری را دارند، هند، چین، پاکستان کره شمالی اما همه اینها غیر از کشورهای بزرگ جهان، از دیگران گرفته‌اند. پول دادند و استاد آوردند و انرژی هسته‌ای را تولید کردند و بعد رفتند سراغ سلاح هسته‌ای.

هیچ کشوری با ما همکاری مفیدی در دانش هسته‌ای نداشت
وی با طرح این سئوال که ایران اسلامی فناوری هسته‌ای را از کجا گرفت؟ افزود: کدام کشور دانش هسته‌ای به ایران داد و شاگردانش را تربیت کرد و امکانات را در اختیار ایران گذاشت؟ هیچ کشوری در امر دانش هسته‌ای با ما همکاری مفیدی نداشت. بلکه تحریم هم بودیم و در اوج تحریم و عدم همکاری دنیا، در همین حالت دانشمندان ناب هسته‌ای ما را ترور کردند و به شهادت رساندند اما در عین حال ما در این عرصه موفق شدیم و آنچنان توفیقی که دشمن را به وحشت انداختیم.
آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: اگر همین وضعیت را که در دانش هسته‌ای به کار بردیم در اقتصاد به کار ببریم یعنی دانش هسته‌ای را به ما ندادند، دانشمندان ما خودشان دنبال کردند و با خون دل امکانات را فراهم کردند و رسیدند به آنجا که باید برسند و اگر در اقتصاد هم همین کارها را انجام دهیم جلو می‌رویم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه چرا باید وضع اقتصاد ما اینگونه باشد، گفت: در دانش هسته‌ای نگاهمان از بیرون قطع شد و نگاهی به خارج نداشتیم و به داخل تکیه کردیم؛ در اقتصاد هم اگر به داخل تکیه کنیم و برنامه‌ریزی کنیم، از اصول علمی تبعیت کنیم، تمام امکانات کشور را بسیج کنیم، مطمئن باشید اقتصادی پیدا می‌کنیم که تمام دنیا را به اعجاب و شگفتی وا می‌داریم.

لزوم تغییر نگاه‌ها به اقتصاد کشور

وی بر لزوم تغییر نگاه‌ها به اقتصاد کشور تأکید کرد و گفت: باید نگاهمان را بر گردانیم به سرمایه و بازوی ایرانی تا برسیم به آنجایی که باید برسیم.
آیت‌الله ایمانی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در اول فروردین‌ماه جاری اشاره کرد و گفت: معظم‌له به این نکته اشاره کردند که یک تفکر خطرناک در جامعه در حال شکل‌گیری است و آن این است که ما برای بهبود اقتصادمان باید با آمریکا کنار بیایم و باید با خواسته‌های او همراه شویم تا وضعیت اقتصادی ما بهتر شود.

هشدار درباره شکل‌گیری تفکر کنار آمدن با آمریکا جهت بهبود اقتصاد

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این یک تفکر است و رهبر معظم انقلاب فرمودند این فکر در جامعه ما هست در حالی که نتیجه این تفکر آن است که آرام آرام مطالبات آمریکا را عملیاتی کنیم و گام به گام از اصول و آرمان‌های خودمان عقب‌نشینی کنیم. این سخن را رهبر معظم انقلاب روز اول فروردین در مشهد مقدس مبسوطا بیان داشتند و حتی فرمودند روی ابزار دفاعی ما حرف می‌زنند می‌گویند برجام یک داریم بیایید برجام دو برای سلاح موشکی، برجام سه برای حقوق بشر برجام چهار برای قانون اساسی و پنج برای خط مقاومت و دفاع از کشورها و ... یعنی آرام آرام عقب‌نشینی از ایده‌های اصلی انقلاب.
وی گفت: رئیس جمهور آمریکا در روز شنبه، 14 فروردین یعنی 2 هفته بعد از سخنرانی و پیشگویی رهبر معظم انقلاب در نشست خبری می‌گوید ایران توافق‌نامه برجام را عمل کرده و کاملاً هم عمل کرده و فراتر از آنچه ما می‌خواستیم هم عمل کرده است  اما روح توافق هسته‌ای عملیاتی نشده است و روح توافق هسته‌ای این است که ایران سیگنال‌هایی را به جهان مخابره کند و در آن نکات لازم را بازگو کند.
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: کارشناسان آمریکایی می‌گویند سیگنال‌هایی که اوباما پیشنهاد داده ایران به عنوان روح توافق هسته‌ای عملیاتی کند این است که سلاح موشکی را محدود کند، حمایت از حزب‌الله لبنان را ترک کند، از خط مقاومت دفاع نکند، نسبت به کشورهای مظلوم جهان مثل فلسطین، سوریه، یمن، بحرین و عراق دفاع نکند.

آمریکا می‌خواهد که ما از پیگیری اهداف انقلاب اسلامی کوتاه بیاییم

وی ادامه داد: سیگنالی که اوباما به عنوان روح توافق هسته‌ای از ایران اسلامی مطالبه می‌کند پیش بینی است که رهبر معظم انقلاب آغاز سال جاری در مشهد مطرح کرد که اگر این تفکر خطرناک در جامعه ما جا بیفتد یعنی عقب‌نشینی آرام آرام از اهدافمان و پاسخ‌گویی در همه ریز و درشت زندگی به آمریکا.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در بخش پایانی سخنان خود یاد امیر بزرگ ارتش، شهید امیر صیاد شیرازی را گرامی داشت و گفت: این انسان خود ساخته،‌ شایسته و عاشق ولایت که رهبر معظم انقلاب بر تابوت او بوسه می‌زند را گرامی می‌داریم و همچنین از سیدالشهدای اهل قلم شهید آوینی شهید هنرمند انقلاب اسلامی و شهیدی که این روزها اربعین اوست در عرصه هنر، شهید سلحشور و همه شهدای حرم و مدافعان حرم در این روز یادشان را گرامی می‌داریم.
captcha