5 اولویت آسیب‌‌های اجتماعی در کشور معرفی شدند/ لزوم مشارکت‌های ملی در رفع آن‌ها
کد خبر: 3487511
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

5 اولویت آسیب‌‌های اجتماعی در کشور معرفی شدند/ لزوم مشارکت‌های ملی در رفع آن‌ها

گروه اجتماعی: معاون امور سازمان‌هاي مردم نهاد مركز امور اجتماعي وزارت كشور با اشاره به برگزاری جلسه آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نقاط بحرانی شهری، فساد اخلاقی و طلاق را 5 اولویت این آسیب‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، بهمن مشكيني، مشاور وزير كشور و معاون امور سازمان‌هاي مردم نهاد مركز امور اجتماعي وزارت كشور در نود و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه از سوی دفتر مقام معظم رهبری به وزارت کشور مأموریت داده شد تا گزارشی از آسیب‌های اجتماعی آماده شود، گفت: این گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب طی جلسه سه ساعته‌ای و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف ارائه شد.
وی افزود: معظم‌له در انتهاي جلسه مصوباتي را داشتند و از همه خواستند تا اين مصوبات اجرایی شود و براي اينكه نتيجه آن پيگيري شود فرمودند 6 ماه ديگر اين جلسه دوباره تکرار می‌شود که 11 اردیبهشت ماه زمان برگزاری جلسه بعدی است.
مشکینی، یکی از مصوبات این جلسه را انتخاب 5 اولویت دانست و گفت: اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نقاط بحرانی شهری، فساد اخلاقی و طلاق اولویت‌هایی بود که به اعضای ستاد مأموریت داده شد تا بدان‌ها توجه کنند و برای اینکه هماهنگی‌های مختلف صورت گیرد، شورای اجتماعی کشور این کار را مدیریت و هماهنگی می‌کند.
مشاور وزیر کشور با تصریح اینکه در سطح ملی 5 ستاد مسئولیت این 5 محور را به عهده دارند، گفت: برای اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، برای حاشیه‌نشینی ستاد سکونت‌‌گاه‌های کشور، برای فسادهای اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و برای بحث طلاق نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی و ذیل آن شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها امور را به جلو می‌برند.
 وی با تأکید بر لزوم مشارکت تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این مباحث گفت: برای مبحث طلاق که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان‌ها مطرح می‌شود، در حقیقت مدیریت کار به نمایندگان ولی فقیه و استانداران آن‌ها واگذار می‌شود.
مشکینی با تصریح اینکه باید هماهنگی‌های ملی در این باره به استانی تبدیل شود و استان‌های مختلف کشور نیز در این مسیر به جلو حرکت کنند، گفت: ترديدي نيست اگر آنچه كه رهبر معظم انقلاب اراده كردند با يك همدلي و هماهنگي بين همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پيش نرود كار جلو نخواهد رفت.
معاون امور سازمان‌هاي مردم نهاد مركز امور اجتماعي وزارت كشور با بیان اینکه ما به دنبال کاهش میزان نرخ طلاق در کشور هستیم، گفت: ما مشکل موازی کاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه نداریم بلکه مشکل هماهنگی است که باید بین دستگاه‌ها این هماهنگی به وجود آید.
captcha