عدالت در جامعه با مدیریت صحیح و داشتن تقوی محقق می‌شود
کد خبر: 3490931
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
یک استاد حوزه علمیه بیان کرد:

عدالت در جامعه با مدیریت صحیح و داشتن تقوی محقق می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه شهرستان سبزوار با تاکید بر اینکه اگر مدیریت درست باشد عدالت هم درست در جامعه پیاده خواهد شد، اظهار کرد: عدالت میوه تقوی است و اگر تقوی نباشد نمی‌توانیم عدالت را برقرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی، امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه سوم اردیبهشت این شهرستان با اشاره به فوائد اعتکاف بیان کرد: یکی از مزایای اعتکاف این است که انسان با روزه‌داری جسمش سالم می‌ماند و روح انسان با دعا و مناجات با پروردگار به آرامش و رشد می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه معتکفین بهتر است به جای پرداختن به کارهای غیر ضروری و کوچک به عبادت، بحث درباره مسائل دینی، شناخت مکتب اسلام و شناخت ائمه معصومین(ع) بپردازند، تصریح کرد: ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی بر همه انسانها است، لذا باید این ماه را قدر بدانیم و در این ماه پر برکت استغفار کنیم.
امام جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه در اسلام همه چیز وجود دارد، توحید، فلسفه، اعتقادات، امور فرهنگی و اقتصادی، اسلام دینی کامل است و دین اسلام  هم محراب لازم و هم موشک نیاز دارد، تصریح کرد: امروز دشمن بیشترین سرمایه گذاری را در مسائل مالی(تحریم) و نسل جوان سرمایه‌گذاری می‌کند.
عدالت در جامعه با مدیریت صحیح و داشتن تقوی محقق خواهد شد
وی با اشاره به اینکه فکر جوانان باز و در حال رشد است، دشمن از طریق جنگ نرم روی جوانان کار می‌کند. لذا امروز در کشور چه مسائل حوزه یا دانشگاه باشد یا مسائل اقتصادی و یا مسائل دیگر باشد حرف اول را مدیریت می‌زند. 
استاد حوزه علمیه اهل‌البیت(ع) سبزوار با تاکید بر اینکه اگر مدیریت درست باشد عدالت هم درست در جامعه پیاده خواهد شد، اظهار کرد: عدالت میوه تقوی است و اگر تقوی نباشد نمی‌توانیم عدالت را برقرار کنیم.
خطیب نماز جمعه سبزوار با بیان اینکه حرف زدن به زبان خیلی راحت است ولی درمقام عمل نه بعضی از مردم درست به وظیفه‌شان عمل می‌کنند و نه بعضی از مسئولان عملکرد خوبی دارند، تصریح کرد: در کشور جوان‌های خوبی داریم که باید حفظ شوند،اگر با یک نوجوان مثل پدرش رفتار مهربانانه شود و محبت و مهربانی را ببیند رفتار خوبی متقابلا خواهد داشت و ارتباط بین نسل جوان و گذشته برقرار خواهد شد. وی اضافه کرد: نباید افراد سن بالا و جوانان و افراد نسل گذشته را با نسل جدید از همدیگر جدا کرد، و در این رابطه دولتمردان و مسئولان وظیفه سنگینی دارند.
ملت حق دارد اولین چیزی که از مسئولان می‌خواهد، عدالت باشد
حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب و معمار کبیر انقلاب که فرمودند: ملت حق دارد اولین چیزی که از مسئولان می‌خواهد عدالت باشد، تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) یکی از نکاتی که اهمیت می‌دادند امر به معروف و نهی از منکر  و مسئله استکبار بود همچنان که فرمودند: ما باید حساب خود را با ابرقدرت‌ها یکسره کنیم و من تا هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد.
استاد حوزه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار با تاکید بر اینکه از مسلمانان انتظار داریم مسائل دینی و جهان اسلام را به درستی درک کنند، ابراز کرد: در حال حاضر که آمریکا با وهابیت هم پیمان شده‌اند مسلمانان بیندیشند چه کسانی اسلحه و ابزارهای جنگی داعش را می‌دهد و کدام کشور از نظر مالی داعش را تامین می‌کند.
captcha