جلوگیری از ورود کالاهای خارجی مشابه؛ بهترین مصداق حمایت از کارگر
کد خبر: 3493113
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱

جلوگیری از ورود کالاهای خارجی مشابه؛ بهترین مصداق حمایت از کارگر

گروه سیاسی: امام جمعه گناباد با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر گفت: بهترین مصداق حمایت از کار، کارگر و کارآفرین، جلوگیری مسؤلان از ورود کالاهای خارجی است که مشابه داخلی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، جمعه 10 اردیبهشت‌ماه در جمع نمازگزاران مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) این شهر با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر گفت: بهترین مصداق حمایت از کار، کارگر و کارآفرین، جلوگیری مسؤلان از ورود کالاهای خارجی است که مشابه داخلی دارد.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار را بزرگترین مطالبه مردم از دولت دانست و اظهار کرد: بیکاری ریشه همه مفاسد فرهنگی، اجتماعی و روانی است.
وی با بیان اینکه دولت باید با حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی شهرهای کوچک از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری کند، تأکید کرد: در کنار این حمایت‌ها، تولیدکنندگان هم باید با افزایش کیفیت در محصولات تولیدی خود به افزایش اعتماد عمومی و گسترش استفاده از محصولات داخلی در کشور کمک کنند.
سعادت آخرت در پرتو کار و عمل صالح است
امام جمعه گناباد با بیان آیه 39 سوره نجم «وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى، و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست»، عنوان کرد: دنیا و مال حلال و سعادت آخرت در پرتو کار و عمل صالح به دست می‌آید.
وی با بیان احادیثی از پیامبر اعظم(ص) به تشریح اهمیت جایگاه کار و کارگر در اسلام اشاره و اظهار کرد: در مقام کارگر همین بس که خاتم‌الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) دست یک کارگر را بوسیدند و فرمودند: «این دستی است که آتش جهنم به آن نمی‌رسد.»
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با گرامیداشت 12 اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت فقیه مجاهد استاد شهید دکتر مرتضی مطهری، روز معلم و هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه پاسداران را تبریک گفت و افزود: همه ما بدون تعارف مدیون زحمات استادان و معلمان خود هستیم چراکه آن‌ها ما را با نور علم و معنویت آشنا کردند.
وی با بیان احادیث و روایاتی از ائمه معصوم(ع) به تجلیل از مقام والای معلمان پرداخت و تأکید کرد: باید ضمن احترام به افرادی که حتی به ما نکته‌ای آموخته‌اند، جایگاه معلم و استاد خود را تکریم کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه به برداشت آمریکا از اموال بلوکه‌شده جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: در حالی آمریکا به بهانه کشته شدن تفنگداران آمریکایی در بیروت دست به این اقدام زده است که هیچ‌گونه مدرکی مبتنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در این حادثه ندارد.
وی با طرح این سؤال که چرا از 33 سال قبل آمریکا جرات دست‌اندازی به اموال ایران را نداشته است، ادامه داد: ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده برجام، باید توجه داشته باشیم که همه جا سیاست لبخند و گفت‌و‌گو جواب نمی‌دهد و متأسفانه شاهد هستیم که دولت آمریکا نسبت به قبل، جسورتر و آسوده‌خاطرتر شده است.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با اشاره به حوادث تاریخی همچون کودتای 28 مرداد و جنگ تحمیلی ابراز کرد: بررسی حوادث تاریخی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن نشان می‌دهد که آمریکا همواره در همه جنایت‌ها بر علیه نظام اسلامی ما دخالت داشته است و باید هزینه بپردازد.
وی از این اقدام آمریکا به عنوان یک دزدی بین‌المللی یاد و تأکید کرد: دولت و مسؤلان وزارت امور خارجه کشور باید با مراجعه به دادگاه‌های بین‌المللی، قاطعانه در برابر این دزدی آشکار آمریکایی‌ها بایستند.
رجب، شعبان و رمضان؛ بهترین زمان‌ها برای خودسازی
امام جمعه گناباد در خطبه‌ اول ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را به عنوان بهترین زمان برای خودسازی دانست و گفت: خودشناسی و اندیشیدن درباره فلسفه آفرینش خویش، تقویت اعتقادات مذهبی، تقویت اراده معنوی از راه روزه گرفتن که تمرین مخالفت با هوای نفس است، الگوگرفتن از راه و روش پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) و زندگی کردن به سبک و سیره آن‌ها و استمداد از خدای متعال مهمترین راه‌های خودسازی است.
وی با بیان اینکه سعادت و کمال انسان در گرو خودسازی است، تأکید کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ماه‌های دعا و درخواست است که البته باید برای رسیدن به کمال، در کنار دعا تلاش هم کرد.
captcha