پاسخ شهردار به گزارش ایکنا
کد خبر: 3493535
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

پاسخ شهردار به گزارش ایکنا

گروه اجتماعی: شهردار فریمان در پاسخ به گزارش ایکنا در خصوص فرسودگی تنها تندیس شهید مطهری در زادگاه این استاد، از تعویض تندیس فعلی شهید مطهری در شهرستان فریمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، 12 اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت استاد شهید مطهری، بهانه‌ای شد تا سری به زادگاه ایشان یعنی فریمان بزنیم، مکانی که روزی محل زندگی این بزرگ‌مرد تاریخ جهان اسلام بود.
سال گذشته در بازدیدی که از شهر فریمان برای تهیه گزارش داشتیم، شاهد بودیم تنها تندیس ایشان که به عنوان نماد و هویت شهر به شمار می‌رود از فرط کهنگی و فرسودگی رو به زوال بود.
امسال نیز به سراغ این تندیس و شهر فریمان رفتیم، تا عملکرد مسئولان شهرستان فریمان را بررسی کنیم که آیا اقدامی در این حوزه انجام داده اند یا خیر؟ در همین راستا روز گذشته، 11 اردیبهشت‌ماه گزارشی تحت عنوان تنها تندیس شهید مطهری شهر فریمان در آستانه فروپاشی بر روی خروجی سایت ایکنا خراسان رضوی قرار گرفت.
پاسخ شهردار فریمان به گزارش ایکنا/ تندیس شهید مطهری تعویض می‌شود
در همین راستا حسین شیرافکن، شهردار فریمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته است، اظهار کرد: المانی که هم‌اکنون در میدان فرمانداری شهرستان فریمان نصب شده، به دلیل برق فشار قوی که در آنجا وجود دارد از ابعاد آن کاسته شده است.
وی تصریح کرد: همچنین طی صحبتی که بنده با علی مطهری، فرزند شهید مطهری داشتم، ایشان بسیار گله‌مند بوده و گفتند که این تندیس هیچ شباهتی با پدر بنده ندارد.
شیرافکن با اشاره به پیشنهاد تعویض تندیس و میدان شهید مطهری، ابراز کرد: به دلیل اینکه اگر تندیس شهید مطهری را از میدان فرمانداری فریمان برمی‌داشتیم، قطعا تعدادی از مردم اعتراض کرده و می‌گفتند تنها نماد این استاد ارزشمند را نیز برداشتند.
شهردار فریمان افزود: به همین جهت ابتدا طرح تغییر نام میدان شهید مطهری کنونی را به شورای نامگذاری شهرداری فریمان پیشنهاد کرده و تصویب شد که میدان کنونی شهید مطهری به میدان حضرت فاطمه(س) یا کوثر تغییر نام و در ورودی شهر میدانی به نام شهید مطهری ایجاد کنیم که تندیس جدیدی از این بزرگوار در آن نصب شود.

پاسخ شهردار فریمان به گزارش ایکنا/ تندیس شهید مطهری تعویض می‌شود
وی ادامه داد: طی طرح‌هایی که ارائه شده باید تا انتهای سال جاری یا سال آینده، عملیات اجرایی این میدان آغاز شود و پس از آن تندیس جدید شهید مطهری را در میدان نصب کنند، در این راستا کارهای اجرایی صورت گرفته که باید این عملیات را اجرایی کند زیرا به تصویب شورای سیاستگذاری رسیده است.
شیرافکن با بیان اینکه در ابتدا پیشنهاد شد تندیسی 10 متری از شهید مطهری در میدان جدید نصب کند، ابراز کرد: اما به دلیل اینکه در این مکان نیز مشکل برق فشار قوی داریم، برنامه بر این شده ارتفاعی را در نظر گرفته و سپس تندیس را روی آن قرار دهند.
شهردار فریمان با تأکید براینکه اگر بودجه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شود این طرح محقق خواهد شد، بیان کرد: تحقق این امر نیازمند اعتبارات ویژه است، امید است در این راستا همکاری‌های لازم صورت گیرد.
captcha