آغاز به كار جشنواره منطقه‌ای قرآن دانشجویان كشور در سبزوار
کد خبر: 3493914
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

آغاز به كار جشنواره منطقه‌ای قرآن دانشجویان كشور در سبزوار

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق 2 و 9 کشوری شامگاه 12 اردیبهشت با حضور متسابقان و جمعی از مسئولان در دانشگاه حکیم سبزواري برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق 2 و 9 کشوری شامگاه 12 اردیبهشت با حضور متسابقان و جمعی از مسئولان در دانشگاه حکیم سبزواري برگزار شد.
در این مراسم حمید فاضل‌مهر، نفر سوم مسابقات قرآن اوقاف كشور با تلاوت آیاتی از سوره شمس، مراسم را آغاز کرد و در ادامه حجت‌الاسلام رضا کشاورز، دبیر این جشنواره قرآنی به دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم خیر مقدم گفت.
برگزاری مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق 2 و 9 کشوری در سبزوار
وی با ذکر حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: مردم در ارتباط با قرآن به چهار دسته تقسیم می‌شوند: گروه اول کسانی هستند كه ایمان دارند ولی اهل قرآن نیستند و مثل خرما شیرین هستند ولی عطر و بوی خوش ندارند.
وی با بیان اینکه گروه دوم کسانی هستند که قرآن دارند ولی ایمان ندارند، تصریح کرد: این گروه خوشبو هستند ولی مزه تلخی دارند، در کارها صداقت و راستی ندارند و اهل عمل نیستند.
معون فرهنگی و اجتماهی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه گروه سوم قرآن و ایمان را باهم دارند و مثل ترنج خوشمزه و خوشبو هستند، ابراز کرد: گروه چهارم نه برخوردار از معارف قرآنی هستند و نه دارای ایمان هستند، مَثَل آنان مانند میوه‌ای است که تلخ و بی بو است.
برگزاری مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق 2 و 9 کشوری در سبزوار
بنابر اين گزارش، در پایان این مراسم قرعه‌کشی متسابقان انجام شد و زمان مسابقه برای هر کدام از آن‌ها از روز 13 اردیبهشت تعیین شد؛ این مسابقات از صبح امروز، 13 اردیبهشت در دانشگاه حکیم سبزواری آغاز و اختتامیه این مسابقات در روز 14 در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
يادآور مي‌شود، در این مسابقات قرآنی در رشته‌های امتحانی قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل 98 متسابق بانو و آقا به رقابت با يكديگر مي‌پردازند.
captcha