دانش‌آموزان سادات و ایتام مشهدی میهمان حرم مطهر رضوی شدند
کد خبر: 3494395
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

دانش‌آموزان سادات و ایتام مشهدی میهمان حرم مطهر رضوی شدند

گروه اجتماعی: 75 نفر از دانش‌آموزان سادات و ایتام مدرسه شهید هاشمی نژاد سه به بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، 75 نفر از دانش‌آموزان سادات و ایتام مدرسه شهید هاشمی‌نژاد سه به بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.
این گروه از دانش‌آموزان به دعوت مهندس مهدی عزیزیان، قائم مقام آستان قدس رضوی به بارگاه منور شمس والشموس مشرف شدند.
محمد کاظم درودی، معاون پرورشی و فرهنگی مدرسه شهید هاشمی نژاد سه برگزاری چنین طرح‌های معنوی از سوی آستان مبارک علی بن موسی الرضا(ع) را بسیار مفید دانست و گفت: امروز جوانان نوجوانان مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند که زیارت بارگاه ائمه اطهار(ع) می تواند به عنوان یک سلاح مبارزه مورد استفاده قرار بگیرد.
درودی با بیان اینکه زیارت بارگاه منور شمس الشموس یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی برای دانش آموزان است، تصریح کرد: زیارت دسته جمعی و دوستانه همواره در ذهن ها باقی می ماند، همچنین موجب رشد معنوی و فکری دانش آموزان می شود.
وی یکی از خصوصیات ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) را اهمیت به ایتام و مستمندان دانست و ابراز کرد: برگزاری چنین برنامه هایی از سوی آستان قدس رضوی همان پیاده کردن سیره رضوی و علوی در جامعه است.
درودی ادامه داد: اهمیت دادن به مستمندان علاوه بر اثرات فرهنگی، تا حد زیادی معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه را کاهش می دهد.
معاون پرورشی و فرهنگی مدرسه شهید هاشمی نژاد 3 ابراز کرد: اطعام غذای معنوی و روحی حضرت رضا(ع) توفیق بزرگی است که به لطف خدا نصیب و روزی ما شده است.
امیر حسین یکی از اعضای این گروه زیارت بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) را میثاق و عهدی برای انجام تکالیف و اعمال عبادی دانست.
وی با بیان اینکه میهمانی بر سفره بابرکت حضرت آرزوی خیلی از زائران و محبان امام رضا(ع) است، گفت: خداوند را شاکرم این غذای بهشتی را نصیب و روزی‌ام کرد.
captcha