پایان جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلا + عکس
کد خبر: 3497795
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

پایان جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلا + عکس

گروه بین‌الملل: فعالیت‌های دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی ـ فرهنگی «بهار شهادت»، عصر دیروز، 24 اردیبهشت‌ماه، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، فعالیت‌های دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» با حضور شخصیت‌های مهم دینی، فرهنگی و آکادمیک عصر دیروز به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه «سیداحمد الصافی»، متولی شرعی آستان مقدس عباسی به بیان سخنانی پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود به فضیلت ماه شعبان اشاره و بیان کرد: آستان‌های مقدس حسینی و عباسی، این جشنواره را به مناسبت میلاد با سعادت ائمه اطهار امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) برگزار کردند.

متولی شرعی آستان مقدس عباسی اضافه کرد: همان‌طور که همه شاهد هستیم بسیاری از شاخص‌های انسانیت در وقت کنونی کمرنگ شده و مشکلات و بحران‌های انسانی و جهانی افزایش یافته که متأسفانه این بحران‌ها و مشکلات بیشتر گریبانگیر جهان اسلام شده است.

وی افزود: در جهان امروز، قتل، کشتار، ویرانی و گسترش افکار و عقاید منحرف و فتواهای شیطانی به کثرت دیده می‌شود.

سیداحمد الصافی در ادامه بیان کرد: ما باید دامنه این فتنه را کم کنیم و همگی اعم از رسانه‌ها، بخش‌های مختلف اقتصادی، فکری و فرهنگی و غیره در این زمینه مسئول هستیم و باید کنفرانس‌ها و همایش‌های بسیاری در این زمینه برگزار کنیم تا بتوانیم فعالیت‌های گروه‌های فتنه‌‌گر را کم کنیم.

متولی شرعی آستان مقدس حضرت عباس(ع) در ادامه از حضار و کسانی که در برگزاری موفق این جشنواره همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، «حسین العابد»، شاعر اهل بیت(ع) از کشور بحرین، قصیده‌ای در مدح اهل بیت(ع) سرود و سپس هیئت‌های شرکت‌کننده از کشورهای آفریقایی و اروپایی به بیان سخن پرداختند و «محمد ایمن عبدالخالق»، از مصر از تلاش دو آستان مقدس حسینی و عباسی در برگزاری این جشنواره که در وحدت و نزدیکی میان مذاهب اسلامی و از بین بردن افکار و اندیشه‌های تندرو مؤثر است، تشکر کرد.

در پایان این مراسم نیز، از تولیت‌های آستان مقدس عراق با نشان جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» تجلیل شد و جوایزی به شرکت‌کنندگان و نفرات برتر مسابقه پژوهش‌ها اهدا شد.

«هادی حمید شندوخ»، «طلال خلیفه سلمان»، «حازم طارش حاکم»، از پژوهشگران و اساتید عراقی به ترتیب مراکز اول تا سوم بهترین پژوهش این جشنواره را که با موضوع «نهضت امام حسین(ع)» بود، کسب کنند.

مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «ربیع الشهادة»(بهار شهادت)، عصر روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، در صحن حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی و سیاسی از عراق و کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

جشنواره دوازدهم با شعار «الإمام الحسين(عليه السلام) مشكاة الحرية و نبراس الشهادة»(امام حسین(ع)؛ چراغ هدایت و شهادت) و به همت آستان‌های مقدس حسینی و عباسی همزمان با خجسته زاد روز انوار علوی برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره «بهار شهادت» برگزار شد
مراسم اختتامیه جشنواره «بهار شهادت» برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره «بهار شهادت» برگزار شد 

مراسم اختتامیه جشنواره «بهار شهادت» برگزار شد 

مراسم اختتامیه جشنواره «بهار شهادت» برگزار شد 

مراسم اختتامیه جشنواره «بهار شهادت» برگزار شد

captcha