برگزاری مراسم احیای شب نیمه‌شعبان در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 3499796
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

برگزاری مراسم احیای شب نیمه‌شعبان در حرم مطهر رضوی

گروه اندیشه: مراسم احیای شب نیمه‌شعبان با اجرای برنامه‌های ویژه شامگاه اول خردادماه در حرم مطهر امام‌ هشتم(ع) برگزار می‌شود..

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازخراسان رضوی، مراسم احیای شب نیمه‌شعبان با اجرای برنامه‌های ویژه شامگاه اول خردادماه در حرم مطهر امام‌ هشتم(ع) برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، سخنرانی، مناجات‌خوانی، قرائت دعای کمیل و زیارت امین الله، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم احیای شب میلاد حضرت مهدی(عج)، مدیحه سرایی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های اجرایی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) است.
شامگاه اول خرداد‌ماه، مصادف با شب میلاد حضرت مهدی(عج) آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ساعت 20:30 در صحن جامع رضوی به تبیین انتظار و ویژگی‌های آن می‌پردازند، همچنین احمد واعظی، مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) به مدیحه سرایی و مولودی‌خوانی خواهد پرداخت.
همچنین در سحرگاه این شب و از ساعت 24 لغایت سه بامداد در صحن جامع رضوی برنامه‌های این شب با قرائت دعای سلامتی و فرج امام زمان(عج) توسط علی فخار، مداح اهل بیت(ع) آغاز و سپس با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، سخنران کشوری و مناجات خوانی و قرائت دعای کمیل توسط امیر عارف، مداح دنبال خواهد شد.
بر این اساس، در روز میلاد نیز جشن باشکوهی با حضور عموم زائران و مجاوران و منتظران حضرت مهدی(عج) در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، این مراسم باشکوه دوم خرداد از ساعت 10 تا 12 با سخنرانی حجت‌الاسلام میرلوحی، سخنران حرم رضوی و مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
برگزاری محفل تبلیغی و قرآنی شام ولادت و بزرگداشت سی و چهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام به‌شمار می‌رود.
این مراسم یکشنبه، دوم خرداد از ساعت 20:30 تا 22:30 در صحن جامع رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه به همراه قرائت قرآن، شعرخوانی، تواشیح و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برنامه‌ریزی شده است.
captcha