داعش مسئولیت انفجارهای سوریه را برعهده گرفت
کد خبر: 3500413
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

داعش مسئولیت انفجارهای سوریه را برعهده گرفت

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت تمامی انفجارهای دو شهر «جبله» و «طرطوس» در سوریه را برعهده گرفت.

داعش مسئولیت انفجارهای امروز سوریه را برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «پرس تی وی»، وقوع چندین انفجار در دو شهر جبله و طرطوس در استان لاذقیه در غرب سوریه دست‌کم 100 کشته بر جای گذاشته است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: بر اثر وقوع این انفجارها در دو شهر ساحلی سوریه، دست‌کم 100 نفر کشته و 120 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، نوشت: دست‌کم چهار انفجار در شهر جبله رخ داده و هفت انفجار شامل عملیات تروریستی پنج عامل بمب‌گذار و انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده نیز شهر طرطوس را در لاذقیه لرزانده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت: در پی وقوع چهار انفجار تروریستی در شهر جبله و سه انفجار دیگر در طرطوس دست‌کم 78 نفر کشته شدند.

در این گزارش به نقل از منبعی در فرماندهی پلیس لاذقیه آمده است: «آمار اولیه قربانیان انفجارهای تروریستی در شهر جبله به 45 نفر رسید و تعدادی از شهروندان زخمی شده‎اند. حال برخی از زخمی‌ها وخیم است.»

صبح امروز، سوم خردادماه، دو انفجار تروریستی در ورودی اصلی شهر جبله رخ داد و سپس یک انفجار نیز در نزدیکی اداره برق جبله در اطراف منطقه مسکونی العماره به وقوع پیوست. همزمان یک عامل بمب‌گذار مجهز به کمربند انفجاری در ورودی بخش اورژانس بیمارستان ملی جبله خود را منفجر کرد.

گروه تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت تمامی انفجارهای دو شهر «جبله» و «طرطوس» در سوریه را برعهده گرفت.

روسیه که از 8 مهر ماه سال 1394 با مجوز دولت دمشق و به درخواست سوریه حملات هوایی خود را علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرده است، در شهر طرطوس پایگاه نظامی دریایی دارد و با وجود خروج بخش عمده‌ای از نیروهای روسیه از سوریه، هنوز تعدادی از نیروهای مستشاری این کشور در استان لاذقیه حاضر هستند.

captcha