سرمایه‌گذاری دولت سوئد برای تربیت امام جماعت بومی
کد خبر: 3501049
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

سرمایه‌گذاری دولت سوئد برای تربیت امام جماعت بومی

گروه بین‌الملل: طرح بومی‌سازی آموزش و تربیت ائمه جماعات با هدف جلوگیری از ورود تفاسیر رادیکالی از اسلام به سوئد در این کشور اجرا می‌شود.

انگلیسی/ سرمایه‌گذاری دولت سوئد برای پرورش ائمه جماعات بومی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «RT»، این طرح که از سال تحصیلی آینده آغاز می‌شود، از طریق بودجه سالانه آموزشی دولت که به مراکز آموزشی بزرگسالان سوئد اعطا می‌شود، به اجرا در می‌آید.

هدف از این طرح آموزشی یک ساله، فراهم‌آوردن زیربنایی برای آموزش الهیات و رهبری اسلامی به کسانی است که می‌خواهند در این زمینه تحصیل کنند و پیشوای دینی شوند.

عبدالقادر حبیب، مدیر اجرایی این پروژه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی سوئد گفت: ما الهیات و رهبری اسلامی را تدریس خواهیم کرد. سال اول تنها یک آشنایی خواهد بود و سال‌های بعد برنامه آموزشی ما عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

وی گفت: با ارائه آموزش اسلامی به جوانان مسلمان به ویژه مهاجران، در آینده پیشوایان مسلمانی خواهیم داشت که با ارزش‌های این کشور اسکاندیناویایی آشنا باشند. این آموزش‌های دینی همچنین با هر نوع دکترین افراط‌گرایانه که در برخی جوامع اسلامی وجود دارد، مقابله می‌کند.

در راستای این طرح نخستین دوره آموزشی پرورش ائمه جماعات پاییز امسال با سرمایه‌گذاری دولت سوئد در استکهلم برگزار می‌شود.

آماری رسمی از تعداد مسلمانان در سوئد وجود ندارد؛ اما تخمین زده می‌شود که بین 100 تا 500 هزار مسلمان در این کشور وجود داشته باشند.

آغاز مهاجرت مسلمانان به سوئد در دهه 1970 بوده و سال گذشته نیز حدود 163 هزار مهاجر مسلمان خواستار پناهندگی در این کشور شدند.

در همین زمان حداقل 300 شهروند سوئدی نیز برای پوستن به داعش، این کشور را به مقصد سوریه و عراق ترک کرده‌اند.


captcha