برگزاری هفته قرآن با حضور قاری ایرانی در هند
کد خبر: 3501070
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

برگزاری هفته قرآن با حضور قاری ایرانی در هند

گروه بین‌الملل: هفته قرآنی به همت رایزنی فرهنگی ايران در هند و با مشارکت نهادهای قرآنی و مساجد هندی در این کشور برگزار شد.

برگزاری هفته قرآن با حضور قاری ایرانی در هند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين هفته قرآنی با حضور نصرت‌الله حسینی، استاد قاری و داور اعزامی از سوی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 27 اردیبهشت تا 3 خرداد‌ماه در شهرهای مختلف هند برگزار شد.
 
این هفته قرآنی با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و آموزش و برپايی دوره‌های دانش‌افزایی برای 40 تن از اساتید و مربیان قرآنی هندی همراه بود.
 
در اين هفته قرآنی کلاس‌های آموزش و دانش‌افزایی و ارتقای سطح 40 تن از اساتید، مربیان و قاریان هندی در مدرسه علوم دینی «جامعه عربیه قاسم العلوم» شهر خورجه در ایالت اوتارپرادش هند به مدت  20 ساعت برگزار شد.
 
همچنين تلاوت در سه محفل انس با قرآن در سه مسجد اصلی شهر خورجه با حضور فعالان قرآنی و شخصيت‌هاي فرهنگی و دينی این شهر، حضور در بیت 5 نفر از بزرگان و مسئولین فعالیت‌های دینی و قرآنی شهر خورجه و اجرای تلاوت و دعای قرآنی، دیدار با ده‌ها گروه مختلف از اقشار مختلف مردم خورجه و شهرک‌های اطراف آن و برگزاری نشست قرآنی با حضور 15 نفر از شیعیان شهر خورجه از ديگر برنامه‌های هفته قرآنی در شهر خورجه بود.
 
اين هفته قرآنی در شهر اجمیر و روستای اونترا با برگزاری مراسم‌ تلاوت در مدرسه علمیه، حضور در مدرسه علوم دینی ویژه خواهران اونترا و ارائه راه‌کارهای آموزشی، برگزاری کلاس آموزشی برای قاریان مدرسه علوم دینی اونترا و برگزاری نشست قرآنی با چند تن از اساتید در مدرسه علوم دینی اونترا، ادامه يافت.
 
آخرين مرحله از اين هفته قرآنی با برگزاری نشست با ابوالفیض عثمانی، از شخصیت‌های علمی بزرگ هند در شهر جیپور، تلاوت در دیدار جمعی از مهندسین و برگزاری شبی با قرآن در محفل بزرگ و 2 هزار نفری شهر جیپور به مدت 6 ساعت انجام شد.
 

captcha