انتشار کتابچه‌ای با موضوع «آیات قرآنی مرتبط با جهاد»
کد خبر: 3501395
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

انتشار کتابچه‌ای با موضوع «آیات قرآنی مرتبط با جهاد»

گروه بین‌الملل: دارالقرآن آستان مقدس حسینی، کتابچه‌ای با موضوع آیات، احادیث و توصیه‌های مرجعیت دینی نجف درباره آداب جهاد منتشر کرد.

انتشار کتابچه‌ای با موضوع «آیات قرآنی مرتبط با جهاد» در کربلا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان مقدس حسینی»، همزمان با سالروز فتوای جهاد کفایی از سوی آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در نجف اشرف و پیروزی‌های فرزندان غیور عراق در مقابل ترویسم داعشی، دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) کتابچه‌ای با عنوان «زاد المجاهد»(توشه مجاهد) منتشر کرد.

در این کتابچه، مهم‌ترین آیات قرآن و احادیث نقل‌شده از نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) که به جهاد و پایبندی به شروط و آداب آن توصیه می‌کند، ذکر شده است.

اهتمام به اعمال عبادی روزانه و احیای مناسبت‌های دینی و مذهبی سالانه در هنگام جهاد، خطبه امام علی(ع) در تشویق به جهاد همراه با شرح واژگان آن، دعای امام سجاد(ع) برای اهل ثغور(مرزداران) ـ دعای بیست‌وهفتم صحیفه سجادیه ـ و توصیه‌های مرجعیت دینی به مجاهدان و وصیت‌نامه شرعی از دیگر بخش‌های این کتابچه به شمار می‌آید.

موضوعات این کتابچه توسط «شیخ حسن المنصوری»، رئیس دارالقرآن آستان مقدس حسینی گردآوری شده و قرار است، نخستین نوبت چاپ آن، امروز، هفتم خردادماه، در سومین محفل مرکزی قرآنی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق که در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می ‌شود، توزیع شود.
captcha