«زنه‌چال» رتبه برتر جشنواره ملی تئاتر تیرنگ را کسب کرد
کد خبر: 3501587
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
از بروجرد؛

«زنه‌چال» رتبه برتر جشنواره ملی تئاتر تیرنگ را کسب کرد

گروه هنر: نمایش «زنه چال» از برجرد به نویسندگی و کارگردانی «پژمان شاهوردی» در پنج بخش جشنواره ملی تئاتر تیرنگ حائز رتبه‌های برتر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان ، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، هیئت داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر تیرنگ پس از بررسی ٢١ اثر در سه بخش صحنه‌ای، اجراهای پژوهشی و آیین‌های نمایشی، برترین‌ها را مشخص کرد.
در این جشنواره نمایش «زنه چال» اثر هنرمندان لرستانی در پنج بخش طراحی فضا، بازیگری زن، ایده و متن، بازیگری مرد و کارگردانی موفق به کسب لوح تقدیر شد.
در بخش پژوهش: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به حمزه کاظمی برای پژوهش تیرگان از مازندران، مهدی دریایی برای پژوهش «لا‌لا‌لا‌لا علی‌اصغر» از مرکزی، رضا فقیهی برای رشکی و ماسی از همدان اهدا شد.
همچنین در بخش آیین‌های نمایشی در قسمت موسیقی: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به اجراکنندگان آیین صحرا از گلستان اسفندیار قرنجیک  ورشکی و ماسی از همدان (رضا فقیهی) تقدیم شد.
در طراحی فضا: لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس به پژمان شاهوردی برای نمایش زنه چال از لرستان، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محسن اردشیر برای نمایش خوشه برنج از مازندران و پرهام اخلاقی برای نمایش کوچ آبی از مازندران اهدا شد.
در بخش بازیگری زن: لوح تقدیر به همراه تندیس و جایزه نقدی به حدیث گودرزی برای نمایش زِنه چال از لرستان، لوح تقدیر و جایزه نقدی به امینه فخری برای نمایش نون پوشون از بوشهر و رخساره شهنه راد برای نمایش نون پوشون از بوشهر تقدیم شد.
در بخش بازیگری مرد: لوح تقدیر، تندیس به همراه جایزه نقدی به گروه نمایش شاهزاده ابراهیم از گیلان به آقایان مصطفی و مرتضی اورسا، لوح تقدیر و جایزه نقدی به میلاد صادق زاده برای نمایش زِنه چال از لرستان و قاسم رجبی برای نمایش مجلس شلمچه از مازندران اهدا شد.
در بخش ایده و متن لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی به پژمان شاهوردی برای نمایش زنه چال از لرستان، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محسن اردشیر برای نمایش خوشه برنج از مازندران و پرهام اخلاقی برای نمایش کوچ آبی از مازندران تقدیم شد.
در بخش کارگردانی: لوح تقدیر، تندیس به همراه جایزه نقدی به پژمان شاهوردی برای نمایش زِنه چال از لرستان، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محسن اردشیر و غنچه شکوهیان برای نمایش خوشه برنج از مازندران و پرهام اخلاقی برای نمایش کوچ آبی از مازندران اهدا شد.
یادآور می‏‌شود، سیزدهمین جشنواره ملی تیرنگ با نام و یاد شهید مدافع حرم سید جواد اسدی شهید شبیه‌خوان که با حضور هنرمندان ٢٨ استان از روز چهارشنبه، پنجم خردادماه در ساری شروع‌ شده بود، عصر جمعه، هفتم خرداد  به کار خود پایان داد.
captcha