نقش امام خمینی(ره) در گرایشات شیخ زکزاکی
کد خبر: 3503136
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۶
شیخ امام موسی تشریح کرد:

نقش امام خمینی(ره) در گرایشات شیخ زکزاکی

گروه اندیشه: یکی از شاگردان شیخ زکزاکی در تشریح نقش امام خمینی(ره) بر روی شیخ زکراکی گفت: وی علاقه فراوانی به امام(ره) داشت و تصمیم گرفته بود که هر مذهبی که امام راحل دارند به همان گرایش پیدا کند، لذا یکسال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و شیعه شد.

شیخ حمزه امام موسی، رهیافته به مکتب تشیع از کشور نیجریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با تصریح اینکه من از شاگردان و مریدان شیخ زکزاکی و از اعضای جنبش اسلامی نیجریه هستم، گفت: هم‌اکنون به یمن و برکت راهنمایی‌ها شیخ زکزاکی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل علم هستم ضمن اینکه به نمایندگی از حرکت اسلامی نیجریه نیز در قم فعالیت می‌کنم.

قیام امام خمینی(ره) موجب ایجاد انگیزه در شیخ زکزاکی شد

وی با یادآوری اینکه من حدود 21 سال پیش یعنی سال 1995 میلادی از طریق شیخ زکزاکی به مکتب تشیع روی آوردم، افزود: امام خمینی(ره) در شکل‌گیری شخصیت و مبارزه شیخ زکزاکی نقش بسیار مهمی داشت به طوری که اصلاً قیام و حرکت امام خمینی(ره) و اقدامات ایشان موجب ایجاد انگیزه در شیخ زکزاکی شد.
امام موسی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که شهره شجاعت‌ها و پایمردی‌های امام خمینی(ره) در دنیا پیچیده بود که توانست یک نظام اسلامی را در ایران ایجاد کند، شیخ زکزاکی بسیار علاقه‌مند به امام خمینی(ره) شد و تصمیم گرفت که به هر مذهبی که امام خمینی(ره) دارند، گرایش پیدا کند.

شیخ زکزاکی در همان نخستین دیدار با امام خمینی(ره) بیعت کرد

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی درست یکسال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی سال 1980 میلادی به ایران آمد و با امام خمینی(ره) ملاقات کرد، گفت: بعد از این ملاقات، شیخ زکزاکی با امام خمینی(ره) بیعت کردند و از این طریق خود را شاگرد امام خمینی(ره) محسوب کردند و همان‌جا هم به مکتب تشیع روی آوردند و به نیجریه بازگشتند و تصمیم گرفتند تا این مکتب را در کشور خودشان ترویج دهند.
این رهیافته به مکتب تشیع ادامه داد: زمانی که شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت به هیچکس نگفت که شیعه شده است اما تلاش کرد تا یک حرکت نهضت اسلامی را در نیجریه ایجاده و کم کم کار خود را به جلو ببرد.

شیخ زکزاکی قبل از تبلیغ مکتب تشیع، ابتدا امام خمینی(ره) را برای مردم نیجریه معرفی کرد
وی گفت: شیخ زکزاکی روش خاصی برای تبلیغ مکتب تشیع در کشور خود در پیش گرفت یعنی آرام آرام تبلیغات خود را برای این مکتب و اسلام ناب محمدی(ص) آغاز کرد و در گام نخست امام خمینی(ره) را به جامعه نیجریه معرفی کرد که این موجب شد تا مشتاقان فراوانی برای آشنایی با شخصیت امام(ره) و همچنین دین و مذهب ایشان ایجاد شود.
امام موسی اضافه کرد: بعد از آن شیخ زکزاکی مردم را با مکتب اهل بیت(ع) و فضائل و سیره آنان آشنا کرد و از آنجا بود که بسیاری از مردم نیجریه شیعه شدند یعنی شیخ زکزاکی توانست با معرفی سیره اهل بیت(ع) کار خود را به جلو ببرد ضمن اینکه به مردم کتاب‌های مختلفی را برای تحقیق درباره مکتب تشیع معرفی کرد و ما هم این کتاب‌ها را مطالعه کردیم و مکتب حقه اهل بیت(ع) را شناختیم و به آن گرایش پیدا کردیم.
captcha