از هر کمکی به مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان دریغ نمی‌کتیم
کد خبر: 3503363
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی عنوان کرد:

از هر کمکی به مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان دریغ نمی‌کتیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: این شورا حمایت ویژه‌ای از برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مشهد خواهد کرد و از هر کمکی که ممکن باشد، برای پیشبرد این مسابقات کوتاهی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام رئيس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ظهر امروز، 12 خردادماه در نخستین نشست هم‌اندیشی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان یک رویداد بی‌نظیر و بی‌بدیل در جهان اسلام است که نخبگان بسیاری در آن حضور دارند، تصریح کرد: حتی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نیز در این جایگاه قرار ندارد.
نخبگان عرصه علم و دانش؛ جامعه مخاطب مسابقات
وی با تشریح این موضوع ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات اقشار عمومی هستند اما جامعه شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، نخبگان عرصه علم و دانش محسوب می‌شوند.
محمدی با بیان اینکه پرچمداری برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دست جهاددانشگاهی قرار دارد، گفت: در این راستا باید یک تقدیر ویژه از جهاددانشگاهی به دلیل برگزاری این مسابقات صورت گیرد.
وی ابراز کرد: در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، استاندار خراسان رضوی حمایت ویژه‌ای از برگزاری این مسابقات در مشهد انجام داده‌اند، ضمن اینکه جهاددانشگاهی نیز نقش مؤثر و بسزایی در این حوزه دارد.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان اسلام نیز نقش موثر و اساسی دارد، گفت: با توجه به وجود جریان‌های افراطی‌گری در جهان اسلام برگزاری این مسابقات بهترین اقدام برای مقابله با این جریان‌های افراطی‌گری است.
وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات دانشجویان مسلمان جهان اسلام از دانشجویان دعوت می‌شود تا در یک حال و هوای معنوی و قرآنی حضور به هم برسانند و ما باید از نگاه‌های متعادل به معرفی چهره واقعی اسلام به عنوان مکتب اهل بیت(ع) بپردازیم.
قائم مقام رئيس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به فازهای متفاوت این دوره از مسابقات گفت: در فاز دوم نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود اما اگر در فاز سوم ورود پیدا کنیم، ممکن است از نظر مالی به آن چه مد نظر داریم نرسیم.
وی تصریح کرد: شورای هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور نیز حمایت ویژه‌ای از برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در مشهد خواهد کرد و از هر کمکی که ممکن باشد، برای پیشبرد این مسابقات کوتاهی نمی‌کند.
حجت‌الاسلام محمدی تأکید کرد: باید ظرفیت‌های متفاوت شهر مشهد در کنار یکدیگر تجمیع و جهت‌دهی شود تا بودجه‌ای که مورد انتظار است، پوشش داده شود.
دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه خراسان رضوی انتظار می‌رود با روحیه و انقلابی و قرآنی استاندار خراسان رضوی، شاهد بهترین دوران مسابقات باشیم.
حجت‌الاسلام محمدی در پایان با بیان اینکه قرآن در همه شیرین است اما مشهد شهر شیرینی این کتاب الهی را افزایش می‌دهد، گفت: جای قرآن در مشهد است و استان خراسان رضوی می‌تواند بهترین میزبان برای برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام باشد.
captcha