از «با» تا «سین» قرآن در آسایشگاه کهریزک + عکس
کد خبر: 3505744
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

از «با» تا «سین» قرآن در آسایشگاه کهریزک + عکس

گروه جامعه: مدیر امور فرهنگی آسایشگاه خیریه کهریزک ضمن اشاره به فعالیت‌های دینی و قرآنی آسایشگاه کهریزک، از حضور مددجویانی خبر داد که حافظ قرآن شدند و افرادی‌که تنها توانایی گوش دادن به آوای ملکوتی قرآن را دارند و آرامش کسب می‌کنند.

فاطمه همتی، مدیر امور فرهنگی، آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص فعالیت‌های دینی و قرآنی این آسایشگاه و خدماتی که در این خصوص به مددجویان داده می‌شود، گفت: آسایشگاه خیریه کهریزک سه کلاس قرآنی، روخوانی، روانخوانی و حفظ را برای دو گروه خانم‌ها و آقایان و در سه بخش مددجویان شامل: معلولان، سالمندان و بیماران ام اس برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در تمامی این کلاس‌ها معلم قرآنی خیر و نیکوکار با حضور در جمع مددجویان آموزش‎های لازم را به آنها ارائه می‌دهند، افزود: چون بیماران ام اس نمی‌توانند از تخت خود جدا شوند معلمین خیر هفته‌ای یک بار بالای سر هرکدام از بیمارانی که تمایل به آموزش قرآن دارند حضور پیدا کرده و به صورت فردی به آنها آموزش می‌دهند و با آنها قرآن کار می‌کنند.

از «ب» تا «س» قرآن در آسایشگاه کهریزک

همتی تصریح کرد: در بحث آموزش قرآن، از سطوح ابتدایی تا تخصصی، برنامه‌هایی را برای مددجویان در نظر گرفته‌ایم. در این میان مددجویانی هستند که 10 جز و 14 جز را حفظ کرده‌اند و هرسال هم این افراد در مسابقات قرآنی مددجویان کشور شرکت می‌کنند و جز نفرات برگزیده و صاحب مقام می‌شوند.

مدیر امور فرهنگی، آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: برای ما افتخار است که این افراد با توجه به شرایط روحی و جسمی که دارند در این کلاس‌ها حضور پیدا کرده و قرآن را فرا می‌گیرند و به مدارج بالایی در حوزه‌های قرآنی دست پیدا می‌کنند.

شرایط بهتر مددجو بعد از ارتباط با قرآن

وی با اشاره به اینکه در کلاس‌های قرآنی ضمن آموزش قرآن، مشاوره‌های دینی و قرآنی هم انجام می‌شود، ادامه داد: بسیار مشاهده شده که مددجو بعد از ارتباط گرفتن با قرآن از لحاظ روحی تقویت شده‌ و شرایط بهتری را نسبت به دیگران پیدا کرده است.

همتی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در آسایشگاه جوی را ایجاد کنیم که آن را به محلی برای زندگی کردن تبدیل کنیم، تا زنده ماندن؛ این شعار ماست که باید آن را در مددجویان، مخصوصا در سالمندان تقویت کنیم.

از «ب» تا «س» قرآن در آسایشگاه کهریزک

مدیر امور فرهنگی، آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: در تلاش هستیم تا وسعت برنامه‌های دینی و قرآنی خود را در راستای تحقق شعار آسایشگاه افزایش دهیم و با حضور در بخش‌ها و آسایشگاه‌های مختلف و با مشاوره دادن به مددجویان آنها را به کلاس‌های دینی و قرآنی جذب و شاهد حضور علاقه‌مندن و افراد بیشتری به کلاس‌های قرآنی باشیم.

وی از نحوه آموزش‌های دینی و قرآنی مددجویان گفت و افزود: چون سطح هوشی در مددجویان متفاوت است، به چند گروه مختلف تقسیم می‌شوند. با توجه به این موضوع افرادی را داریم که تنها برای گوش دادن قرآن می‌آیند تا حس آرامش پبدا کنند.

بیش از 100 شاگرد قرآنی داریم

مدیر امور فرهنگی، آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 شاگرد قرآنی داریم که در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند اما برخی افراد هستند که به دلیل مشکلات جسمی و تنها به دلیل آرامشی که قرآن به آنها می‌دهد در این کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند و آرامش خود را از صوت و کلام قرآن می‌گیرند.

همتی گفت: در بین تمامی شاگردان حدود 15 نفر مددجو توانایی کامل قرآئت قرآن با جزئیات آن را دارند و می‌توانند به راحتی آن را تلاوت و حفظ کنند. یکی از اتفاقات خوب و زیبایی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و در قسمت کتابخانه آسایشگاه رخ می‌دهد تلاوت جمعی قرآن کریم است. مددجویان با تجمع در این مکان عشق به قرآن و خدا را به نمایش می‌گذارند و با تلاوت یک جز از قرآن در روز تا پایان ماه مبارک رمضان، 30 جز قرآن را ختم می‌کنند.

مدیر امور فرهنگی، آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: در این جزءخوانی افراد و علاقه‌مندان بسیاری حضور پیدا می‌کنند تا از ثواب ختم قرآن، در کنار مددجویان بهره‌مند شوند.

از «ب» تا «س» قرآن در آسایشگاه کهریزک

وی در پایان عنوان کرد: از نظر آموزش‌های دینی برای مددجویان، روحانی، آموزگاران نیکوکار و خیرانی داریم که با افراد مسائل دینی را کار می‌کنند و به سوالات آنها پاسخ می‌دهند. ما نیز تحت هر شرایطی و برای هر خیری که می‌خواهد کمکی را انجام دهد آماده هستیم و از آن استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم که خیران با هر تخصصی اینجا حضور پیدا کنند.

گزارش تصویری را اینجا ببینید!
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
درویشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۰:۰۵
0
0
چقدر قشنگ و عالی.. خدایا شکرت
لاله-الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۴:۰۴
0
0
واقعا اگه بشه و در این ماه به این عزیزان سر زد خیلی وی روحیه تاثیر داره. پیشنهاد میکنم همه فعالای قرآنی یک روز در ماه مبارک رمضان به اتفاق به آسایشگاه خیریه کهریزک بروند و ضمن بازدید روحیه ای هم عوض کنند.
ممنون از مطلب خوبتون
مرتضی دوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۴:۵۹
0
0
حال و هوای این روزای این عزیزان خدا واقعا دیدنیه.. شنیدم که بعضیاشون هم حتی روزه میگیرن و واقعا باید هر لحظه شاکر خدا باشیم بخاطر نعمت‌هایی که به ما داده.
علی صابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۲۲:۲۴
0
0
خوشا به حال خیرین و خوشا به حال دوستاران قرآن و خادمان ان
پ.گنجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۵:۳۵
0
0
میگم این بندگان خدا واقعا کارشون سخته ..باید به کادر این اسایشگاه هم یه دست مریزاد بگیم
captcha