تنها راه مواجهه با دشمنان، بهره‌گیری از منطق قرآن است/ جهاد اکبرامروز همان جنگ نرم است
کد خبر: 3507842
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
آیت‌الله ایمانی:

تنها راه مواجهه با دشمنان، بهره‌گیری از منطق قرآن است/ جهاد اکبرامروز همان جنگ نرم است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیاتی از سوره فرقان، تنها راه مواجهه با دشمنان را بهره‌گیری از منطق و ادبیات مستحكم قرآن دانست و تاكید كرد كه امروز جهاد اكبر همان جنگ نرم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 28 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با با اشاره به آیه 52 سوره مبارك فرقان، كه خطاب به پیامبر نازل شده و هرگونه تبعیت و پیروی از كفار را جایز ندانسته است، تنها راه مواجهه با دشمنان را بهره‌گیری از منطق و ادبیات مستحكم قرآن دانست و تاكید كرد كه امروز جهاد اكبر همان جنگ نرم است.

هیچ مسلمانی مجاز به تبعیت از دشمنان اسلام نیست
وی بیان اینکه خطاب این آیه اگرچه پیامبر معظم اسلام بوده اما امروز خطاب آن به تمام مسلمانان جهان است، گفت: هیچ مسلمانی مجاز نیست به بهانه فشار و اذیت و برتری اقتصادی و برتری سیاسی دشمنان از آنان تبعیت كند.
وی تصریح كرد: مسلمانان به خاطر قدرت منطق و استدلال، باید از قرآن الهام گرفته و به دشمنان به مبارزه برخیزند. امروز این تكلیف مثل زمان پیامبر به قوت خود باقی است و باید در مقابل نظام استكبار بیاستیم و از استحاله در نظام و فرورفتن در خواسته‌های آنان خود داری كرد.

اسلام تکفیری و لیبرالی؛ دو لبه اسلام آمریکایی
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: امروز باید از اسلام آمریكایی كه 2 لبه اسلام تكفیری و اسلام لیبرالی تشكیل شده است، نگران بود و به سوی اسلام ناب محمدی(ص) توجه لازم را داشت، امروز جهاد اكبر همان جنگ نرم است كه رهبری بارها و بارها ضرورت آن را یادآور شده و تاكید كرده‌اند كه در مقابل هجمه فرهنگی، قتل عام فرهنگی، نفوذ فرهنگی و ... دشمن باید ایستاد.
خطیب جمعه شیراز با تصریح اینكه امروز شاهد نفوذ ابزارهای ضد فرهنگی دشمن درخانه برخی رزمندگان و خوبان هم هستیم، گفت: باید با بهره‌برداری از ابزار و تكنولوژی پیشرفته امروز و فضای مجازی، حداكثر استفاده را در ترویج و توجه به اسلام ناب محمدی(ص) ببریم.

ابراز تأسف از نفوذ هرچه بیشتر سبک زندگی غربی
وی اضافه كرد: با بودن این دستگاه‌های عریض و طویل، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، نخبگان و این همه تشكیلات و سازمان‌های فرهنگی كه به عناوین مختلف راه افتاده، چرا هر روز شاهد هستیم كه سبك زندگی غربی نفوذ پیدا می‌كند؟ چرا شاهد فاصله گرفتن با سبك زندگی اسلامی هستیم؟ این همان ولنگاری فرهنگی است كه رهبری از آن اظهار نگرانی می‌كنند.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به مقاله روزنامه گاردین و ادعای این موسسه در خصوص آمار 80 درصدی ایرانیان در میان كابران تلگرام، گفت: گاردین با ذوق‌زدگی می‌گوید ایرانیانی كه از طریق تلگرام ورود به شبكه مجازی می‌كنند، سرمایه‌ای هستند برای انگلستان.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علت این است كه سرور اصلی این شبكه در انگلستان و لندن قرار دارد و دفتر آن در اسرائیل، چرا نباید گاردین ذوق‌زده شود؟ آنها اینطور استفاده می‌كنند. چرا محققان و اساتید و دانشجویان مومن، طلاب حوزه‌های علمیه، محققان جوان و .. از این فضا استفاده نمی‌كنند، چرا مقابل دشمن نمی‌ایستند؟
وی با تصریح اینكه جهاد كبیر تا روز قیامت هم ادامه دارد، گفت: مگر دشمن دست از ما بر می‌دارد. دشمن زمانی ما را رها می‌كند كه شهروند درجه 2 آنها شده باشیم، این اشتباهی كه در بعضی از مسئولان و دست‌اندركاران ایجاد شده كه می‌گویند می‌توانیم با دشمن كنار بیاییم و پنجاه، پنجاه، گفت‌و گو كنیم! چه گفت و گویی، آمریكا اساس اسلام و انقلاب اسلامی را قبلو ندارد، آیا با ما گفت و گو می‌كند كه باورمان كند؟

تنها حفظ جوانان کافی نیست
آیت‌الله ایمانی وظیفه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را سنگین دانست و تصریح كرد: امروز باید علاوه بر حفظ جوانان، آنان را به جلو هدایت كرد. بعضی می‌گویند كافی است كه جوانان را حفظ كنیم، نه باید جوانان را به جلو هم ببریم. همه نخبگان وظیفه دارند در فضای مجازی حضوری فعال داشته باشند و با ادبیات قابل فهم با جوانان گفت و گو كنند.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به 27 خرداد و سالروز تشكیل جهادكشاورزی در سال 57 به فرمان امام راحل(ره) و تصمیم مسئولان برای ادغام این نهاد با وزارت كشاورزی و تاكید نمایندگان مجلس آن زمان بر ماندن كلمه جهاد در این ادغام، گفت: قرار بود جهادگران كنار روستائیان قرار گرفته و راه كشاورزی صحیح را مرور و دنبال كنند.
آیت‌الله ایمانی كشاورزی را عامل رونق اقتصادی و دست‌یابی به امنیت غذایی دانست و گفت: كشاورزی عرصه گسترده‌ای در اقتصاد است و نمی‌توانیم از آن غفلت كنیم باید روش‌ها را با شرایط امروز تطبیق دهیم.
وی اظهار کرد: برنامه‌های تدوین شده از سوی جهادكشاورزی برای رونق این بخش مفید است اما به شرط آن‌كه متناسب با اقلیم‌های چهارگانه استان تطبیق داده شده و در مزارع پیاده‌سازی شود.
آیت‌الله ایمانی توجه به آموزش‌های لازم را ضروری توصیف و تاكید كرد: اینكه تنها از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و روزنامه‌ها این اقدام انجام شود كافی نیست، شوراها می‌توانند یاور و مددكار در این موضوع باشند.

اشاره به برکات روزه‌داری

امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز نیز با ارائه تذكراتی در خصوص ماه مبارك رمضان و ابعاد و اثرات روزه‌داری، گفت: معنای واقعی روزه آن است كه اعضا و جوارح، فكر و اندیشه از گناه دور باشد، نمی‌شود از خوردن و نوشیدن پرهیز كنیم امام زبانمان هرزه باشد، دست و پا آزاد باشد، فكر و اندیشه هرجایگاهی كه می‌خواهد برود.
وی با بیان اینكه در شیراز زمانی یكساعت قبل از اذان صبح، در مسجد نو و امام‌زادگان جا برای ادای فریضه نماز شب پیدا نمی‌شد، گفت: آنقدر كه گناه مردم را می‌كشد، مرگ طبیعی نمی‌كشد. آنچه به ما می‌رسد از خودمان است.
آیت‌الله ایمانی تاكید كرد: آیا وقوع خشكسالی و باران‌های غیرموسمی و ویرانی سیل‌ها نتیجه گناه نیست؟ جامعه به گناه آلوده شده و باید فكری كرد، عزم ملی لازم دارد. مومنان و روزه‌داران و نمازگزاران شیراز آیا می‌دانید زیر پوست شیراز چه می‌گذرد؟
امام جمعه شیراز ادامه داد: آیا می‌دانید چه گناهانی زیر پوست این شهر انجام می‌شود كه اگر فضل پروردگار نبود، آن گناه هرجا واقع می‌شد، مستوجب عذاب الهی بود. مراقب خود و دیگران،‌ مراقب خیابان و كوچه و بازار باشیم. مغازه‌داران،‌ كارمندان و مردم مومن مراقبت كنند.
captcha