دعوت نایب قهرمان به تلاوت و تدبر در قرآن
کد خبر: 3510052
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

دعوت نایب قهرمان به تلاوت و تدبر در قرآن

گروه جامعه: نایب قهرمان وزنه برداری المپیک ضمن تأکید بر نقش قرآن در موفقیت‌های ورزشی و زندگی شخصی خود، جوانان را به تلاوت قرآن و تدبر در آن به ویژه در ماه رمضان دعوت کرد.

کیانوش رستمی، نایب قهرمان المپیک لندن در رشته وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به حضور خود طی ماه مبارک رمضان در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان کرد: حضور در این نمایشگاه برای من تجربه‌ای ناب بود که بسیاری از چیزها را به من آموخت.

وی جذاب‌ترین بخش نمایشگاه قرآن را حضور پرشور کودکان در آن دانست و اظهار کرد: قرآن خوانی و تلاوت کودکان در این نمایشگاه حس قشنگی را در من برانگیخت، امیدوارم بتوانم این حس زیبا را به افرادی که فرصت حضور در نمایشگاه را پیدا نکرده‌اند انتقال دهم.

وی در ادامه با تأکید بر کمک قرآن در زندگی شخصی و ورزشی خود تصریح کرد: همیشه در تمرین و مسابقه هرگاه می‌خواهم وزنه‌ای از زمین بلند کنم چند آیه از قرآن زمزمه کرده و به خدا توکل می‌کنم این مسأله در زندگی شخصی نیز کمک بسیاری به من کرده‌ است.

نایب قهرمان المپیک، جوانان را به تلاوت و تدبر در قرآن در ماه رمضان دعوت کرد

وی ادامه داد: در روزهایی که سر تمرین نیستم زمانی را برای تلاوت قرآن اختصاص می‌دهم و این کار تأثیر بسیار مثبتی را در زندگی من گذاشته چنانکه از طریق آن به هر چیزی که خواستم رسیده‌ام.

رستمی تأکید کرد: با اطمینان می‌توانم بگویم یکی از عناصر مهم در پیشرفت زندگی یک انسان خواندن قرآن است چیزهای زیادی است که باید از آن یاد بگیریم از سوی دیگر فقط خواندن قرآن مهم نیست، بلکه باید به معنی آن توجه و در آن تدبر کرد به همین دلیل تمامی جوانان را به تلاوت و تدبر در قرآن به ویژه در این ماه مبارک که آن قرآن نازل شده‌ است فرا می‌خوانم.

مرد طلایی کشور در ادامه به بیان خاطره‌ای از ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان کرد: ماه رمضان همیشه برای من خاطره‌آمیز بوده است یکی از خاطرات من مربوط به توت‌خوری دوست و مهمان روزه‌دارم است.

وی افزود: دوست من روزه بود، در حال خوردن توت او را دیدیم در خانه به ظن اینکه او روزه نیست به او تعارف کردیم چیزی برای خوردن برای او بیاوریم اما گفت من روزه ام وقتی این را گفت متعجب شدم و گفتم این همه توت بیرون خوردی الان می‌گویی روزه‌ام؟ گفت: اصلا حواسم نبود که روزه‌ام. تازه الان یادم افتاده که روزه بوده‌ام شما هم می بایست به من همان لحظه یادآور می‌شدید، ما سربه سر او گذاشتیم که روزه‌اش دیگر قبول نیست از ما اصرار از او انکار! در نهایت گفت: اگر قبول نباشد گناهش بر گردن شماست همین یک کلمه کافی بود تا ما را ساکت کند.

رستمی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک برزیل یادآور شد: امیدوارم در مسابقات المپیک که 45 روز دیگر در برزیل برگزار می‌شود، بهترین اتفاق برای ایران رقم بخورد و با دعای مردم بتوانیم دل آنها را شاد کنیم.

captcha