برگزاری راهپیمایی روز قدس در 100 نقطه خراسان رضوی
کد خبر: 3511433
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

برگزاری راهپیمایی روز قدس در 100 نقطه خراسان رضوی

گروه سیاسی: رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: راهپیمایی روز قدس 11 تیرماه همزمان با سراسر کشور در 100 نقطه استان خراسان رضوی از ساعت 10 صبح به سمت مصلی‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان خراسان رضوی، ظهر امروز، 9 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت شهادت مولی الموحدین علی(ع)، اظهار کرد: اگر بخواهیم مراسم احیاء و درک شب قدر شایسته و طبق وصیت حضرت علی(ع) اجرا شود، مهر قبولی آن دفاع از مظلومیت عالم و مبارزه با مستکبران و جنایتکاران است.
حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به شرایط کنونی منطقه، ابراز کرد: هم‌اکنون شرایط منطقه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و جنگ‌های نیابتی توسط داعش و تکفیری‌ها و برخی کشورهای خود فروخته در منطقه انجام می‌شود که متأسفانه با اسم دین و پرچم اسلام این اقدامات انجام می‌گیرد.  
روشنگری و بیداری اسلامی را باید در جوانان افزایش دهیم
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این خصوص به فرموده رهبر معظم انقلاب روشنگری و بیداری اسلامی را باید در جوانان و منطقه افزایش دهیم و جوامع اسلامی و ملت‌ها را نسبت به این اقدامات روشن کنند.
وی با بیان اینکه به گفته امام خمینی‌(ره) دو نوع اسلام اسلام ناب و اسلام آمریکایی وجود دارد، عنوان کرد: اسلام ناب دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان است، اسلام آمریکایی نیز مقابل مظلومان ایستادند و از ظالمان دفاع کردن است.
حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد: متاسفانه پیروان اسلام آمریکایی به گونه‌ای عمل می‌کنند که رابطه خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و این روابط را عادی سازی می‌کنند، در این راستا برای تضعیف جبهه مقاومت تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امروز مردم مظلوم فلسطین نزدیک به 70 سال است که کشورشان اشغال شده و در کشور خود امنیت ندارند، مردم مظلوم در عراق یمن و سوریه با حمایت‌های رژیم صهیونیستی دلارهای عربستان و نیروهای تکفیری به خاک و خون کشیده می‌شوند.
وی اضافه کرد: پیش از یک سال است که در یمن شب و روز مردم مظلوم و بی‌دفاع از آن بمباران می‌شوند و صدای آن‌ها به گوش هیچ‌کس نمی‌رسد به گونه‌ای که در سازمان ملل تنها عربستان را به عنوان رژیمی که حق کودکان را ضایع کرده نام آن را حذف کردند اما حاضر نشدند جمله‌ای در باب مظلوم‌کش بودن این رژیم غاصب بیان کنند.
راه‌های نجات مظلومان و قدس شریف
حجت الاسلام سلطانی ایمان، تعهد، تقوا، پاکی حمایت از مظلومان مقابله با ظالمان، سلاح، مقاومت و نیروهای مسلح را راه‌های نجات مظلومان و به خصوص قدس شریف عنوان کرد و گفت: امروز باید نیروهای حزب‌الله مقاومت اسلامی در حماس و سرزمین‌های اشغالی و بسیجیان و نیروهای جان بر کف در عراق و سوریه تقویت شوند.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تقویت نیروهای حزب‌الله و مقاومت اسلامی در حماس در سرزمین‌های اشغالی باید تقویت‌های نظامی در حد توان و تقویت‌های عقیدتی حمایت‌های مردمی و برگزاری اجتماعات بزرگ باشد.
وی یادآور شد: قریب به 37 سال است که با فرمان امام خمینی‌(ره) در ایران و سراسر کشورهای اسلامی راهپیمایی روز قدس با عظمت و شکوه برگزار می‌شود، خواب از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی را امام خمینی(ره) با این فرمان خود باطل کردند و باعث شد مسئله فلسطینی که بنا بود به فراموشی سپرده شود امروز همچنان زنده باشد.
حجت‌الاسلام سلطانی تاکید کرد: ما باید با شعار،‌ شعور و حضور در صحنه از مظلومان دفاع کرده و با ستمگران مقابله کنیم، این اجتماعات عظیم و حضور در خیابان‌ها قدرت و عظمتی از مسلمانان نشان می‌دهد و باعث عقب‌نشینی دشمنان می‌شود.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: زمانی که مردم در روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمده و از مظلومان غزه، فلسطین، عراق، یمن و سوریه دفاع می‌کنند، دشمنان وحشت زده خواهند شد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون شاهد هستیم که شیخ عیسی قاسم این عالم و روحانی مبارز قریب به یک هفته است که در خانه خود توسط آل‌خلیفه محاصره شده اما خوشبختانه مردم مقاومت کرده و خانه این عالم بزرگ را در حصر خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه روز قدس روزی است که اقتدار و قدرت نرم مسلمانان و مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی که پایگاه مقاومت و حمایت از نیروهای حزب‌اللهی است به نمایش گذاشته می‌شود، ابراز کرد: در این روز علیه دشمنان و اسلام قرآن و دین شعار می‌دهیم و به آن‌ها اخطار می‌دهیم که اگر رهبر و ولی فقیه ما فرمان صادر کند، این مشت‌ها و شعارها به سلاح تبدیل شده و به جنگ با آن‌ها می‌رویم.
برگزاری راهپیمایی روز قدس در 100 نقطه استان خراسان رضوی
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در 100 نقطه استان خراسان رضوی اعم از شهر، شهرستان و بخش در روز 11 تیرماه از ساعت 10 صبح با حضور برادران اهل سنت و تشیع برگزار شده که راهپیمایان به سمت مصلی‌های نماز جمعه حرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: در پایان سخنرانی‌ها که برنامه‌ریزی شده و قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ایراد می‌شود.
حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به راهپیمایی روز قدس در مشهد، عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس از ساعت 10 صبح از میدان 15 خرداد به سمت بارگاه منور حضرت رضا(ع) انجام می‌شود.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بعد از حرکت به سمت حرم مطهر رضوی ورودی خواهران از باب الجواد و برادران از باب‌الرضا خواهد بود؛ پس از اجتماع در رواق امام خمینی(ره) و اماکن متبرکه رضوی مراسم با قرائت قطعنامه، سخنرانی و اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد پایان خواهد یافت.  
سردار نقدی؛ سخنران راهپیمایی روز قدس
حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود که سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازند اما با توجه به اینکه ایشان سخنران راهپیمایی تهران انتخاب شدند، سخنران راهپیمایی مشهد سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیجیان مستضعفان کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: بانوان و آقایان با رعایت طرح تفکیک در عرصه میدان 15 خرداد و استقرار در خیابان‌های خرمشهر، بولوار جمهوری، فرودگاه و پایانه مسافربری مستقر خواهند شد.
حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به برنامه‌های آغاز راهپیمایی در میدان 15 خرداد عنوا ن کرد: تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، نواختن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه رزم نواز لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) و اجرای سرود از جمله برنامه‌های آغازین راهپیمایی روز قدس محسوب می‌شود.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به گرم‌بودن هوا و حضور جوانان و نوجوانان و میانسالان سعی کردیم با همکاری آستان قدس رضوی در مکان‌های مسقف حرم مطهر مردم تجمع کنند.
وی ادامه داد: نمایشی با عنوان پاسبان قدس توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری به صورت تئاتر پرفرمنس نمادین با هدف تداعی یکی از ظلم‌های رژیم صهیونیستی، در میدان بسیج و چهارراه دانش اجرا خواهد شد.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: سازمان اتوبوس‌رانی مشهد، سرویس ایاب و ذهاب راهپیمایی در دو نوبت صبح و عصر به صورت رایگان انجام می‌دهد، شهرداری نیز نسبت به فضاسازی مسیر راهپیمایی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی، آبپاشی مسیر راهپیمایی، آبیاری باغچه‌ها و فضای سبز خیابان امام رضا(ع) و ... اقدام کرده است.
captcha