تدبر و پژوهش در حوزه قرآن و طب در برنامه 5 ساله وزارت بهداشت
کد خبر: 3515218
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
هاشمی به ایکنا گفت:

تدبر و پژوهش در حوزه قرآن و طب در برنامه 5 ساله وزارت بهداشت

گروه سلامت: وزیر بهداشت اظهار کرد: در راستای پیشبرد برنامه‌های قرآنی در وزارت بهداشت یک برنامه 5 ساله تدوین شده که مهمترین بخش آن تدبر و پژوهش در قرآن به منظور کمک به جریان سلامت است.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه تلاش برای جلب رضایت مردم در حوزه سلامت عمل به آموزه‌های قرآنی است، اظهار کرد: عمل به مسئولیت‌های حوزه بهداشت، درمان و تربیت افراد برای حفظ جامعه سالم اولویت اصلی وزارت بهداشت است چرا که این مسئله در راستای عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی همچنین جلب رضایت مردم است.

وی افزود: وزارت بهداشت مسئولیت‌های سنگین و عرصه گسترده‌ای از فعالیت‌ها ‌را دارد که بخشی از آن نیز فعالیت‌های قرآنی است با این وجود نمی‌توان توقع داشت که به صورت هفتگی جلسات قرآنی در وزارت بهداشت برگزار شود.

اهتمام به قرآن در حوزه‌‌‌‌های دانشجویی و فرهنگی

هاشمی با تأکید بر اهتمام به فعالیت‌های قرآنی در وزارت بهداشت عنوان کرد: انتخاب یک فرد از جامعه قرآنی کشور که خود موسس خانه قرآن در مشهد بوده به عنوان معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت نشان از اهتمام این وزارتخانه به امر فعالیت‌های قرآنی در حوزه دانشجویی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در حوزه پزشکی و پیراپزشکی علاقمندی به قرآن بسیار است، گفت: این علاقمندی در دانشجویان علوم پزشکی به طور عام دیده‌ می‌شود چنانکه هر ساله در مسابقات کشوری و بین‌المللی قاریانی از اعضای جامعه پزشکی اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، کارکنان وزارت بهداشت و دانشجویان علوم پزشکی وجود دارند که حائز رتبه‌های برتر نیز می‌شوند.

کمک به فعالیت‌های قرآنی در وزارت بهداشت هنر نیست!

وزیر بهداشت ادامه داد: ما تا جایی که امکان داشته است به فعالیت‌‌های قرآنی در وزارت بهداشت کمک کرده‌ایم اگر چه این کار هنر هم نبوده و می‌بایست بیشتر در این راستا تلاش کنیم.

 تدبر و پژوهش در برنامه‌های 5 ساله

وی ادامه داد: در راستای پیشبرد برنامه‌های قرآنی در وزارت بهداشت یک برنامه 5 ساله تدوین کرده که مهمترین بخش آن تدبر و پژوهش در قرآن به منظور کمک به جریان سلامت است.

هاشمی دیگر بخش این برنامه ‌5 ساله را حوزه تعلیم و تربیت قرآن خواند و عنوان کرد: علاوه بر بخش تعلیم و تربیت برنامه‌های خوبی نیز در حوزه تبیلغ و ترویج در این برنامه دیده‌ می‌شود.

وی با ابراز رضایت از مجموعه کارکنان مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: دستگاه‌های قرآنی کشور از عملکرد همکاران قرآنی ما در وزارتخانه رضایت داشته و از من خواسته‌اند آنها را مورد تقدیر قرار دهم این موضوع نشان از اهمیت فعالیت‌های قرآنی در نزد کارکنان وزارت بهداشت دارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۹:۰۴
0
0
این کار باید با برنامه ریزی درست و دقیق صورت گیرد
captcha