برگزاری دوره آموزشی «شهید اسداللهی» در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3516579
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
حیدری عنوان کرد:

برگزاری دوره آموزشی «شهید اسداللهی» در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد: مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی از برگزاری دوره آموزش «شهید اسداللهی» در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

محمد حیدری‌شلمانی، مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برگزاری دوره‌ آموزشی «شهید اسداللهی» در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ما برای سومین سال پیاپی قصد آموزش و هم‌اندیشی مسئولان سازندگی بسیج نواحی و استان‌ها را در قالب پنج منطقه در دستور کار قرار داده‌ایم.
هم‌اندیشی مسئولان بسیج سراسر کشور در دوره‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی
وی ادامه داد: بخشی از این اقدامات به آموزش و توجیه برنامه‌های جاری سالانه بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف اختصاص دارد و از عنوان هم‌اندیشی هم استفاده می‌کنیم؛ چراکه بین مناطق مختلف کشور هم‌اندیشی و بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.
حیدری افزود: این اتفاقات باعث می‌شود در اثر ارتباطاتی که بین آنها به وجود می‌آید در انتقال تجربه موفق شوند. با توجه به اینکه در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» هستیم و همچنین از سه سال پیش این موضوع را آموزش داده‌ایم، محوری‌ترین بحثی که امسال از سوی مسئولان سازمان بسیج سازندگی مطالبه می‌شود توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به قطب‌های صنایع تبدیلی است.
اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی
وی ادامه داد: توجه به فعالیت‌های اولویت‌دار که ظرفیت اشتغال در آنها در مقیاس شهرستانی و بومی و محلی دارای مزیت است و برای آن منطقه برگ برنده محسوب می‌شود و می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد در دستور کار این دوره‌های آموزشی قرار دارد.
مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: امسال برای سازندگی نواحی مختلف کشور، آموزش‌هایی با اولویت توجه به قطب صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی را مورد پیگیری قرار داده‌ایم.
همکاری با وزارت تعاون برای تحقق اقتصاد مقاومتی
وی افزود: این دوره آموزشی از امروز صبح شروع شده است. این دوره‌ها دو روزه است و چهار دوره دیگر برای سایر مناطق برگزار خواهیم کرد. این دوره، نواحی در شعاع 300 کیلومتری تهران شامل استان تهران، قزوین، زنجان، قم و البرز را شامل شده و محل برگزاری این دوره آموزشی در شهر تهران است.
حیدری ادامه داد: ما در این دوره از دوستان معاونت توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم دعوت کردیم؛ چراکه این طرح‌ها نوعی هم‌افزایی محسوب می‌شود تا از این طریق به این قطب‌های اقتصادی توجه شده و فعالیت‌های اولویت‌دار و اشتغال‌زا را ساماندهی و حمایت کنیم.
لزوم احیای مزیت‌های اقتصادی استان‌ها
وی بیان کرد: اگر نیازمند مرکز آموزش، بازار، برند و... هستیم باید آن را در منطقه خاص راه‌اندازی کنیم. در برخی مناطق زعفران، لبنیات، مواد غذایی، میوه و ....  دارای مزیت است، بنابراین باید هر نوع فعالیتی که در منطقه خاص دارای مزیت است، اما تاکنون توجهی به آن صورت نگرفته یا مورد حمایت قرار نگرفته است را حمایت و احیا کنیم تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.
مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی در پایان گفت: با دیدن این وضعیت، مردم هم به سمت این قطب‌ها سوق پیدا می‌کنند و خوشه کسب‌و‌کار رونق پیدا می‌کند. همچنین باید تسهیلات لازم را فراهم کرده و آموزش‌های لازم را ارائه دهیم و این امر می‌تواند عامل مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
مطالب مرتبط
captcha