ابراز گلایه مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس از سامانه صدور مجوز
کد خبر: 3517584
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

ابراز گلایه مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس از سامانه صدور مجوز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به شرایط فعلی سامانه صدور ثبت درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اظهار کرد: این شرایط باید برای مدیران مؤسساتی که مجوز آنها نیاز به تغییر و تمدید دارد، تغییر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانبخش صالحی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با انتقاد از اینکه طرح ادغام مؤسسات دارای مجوز از ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی به ضرر مؤسسات دارای مجوز از تبلیغات اسلامی است، ادامه داد: شرایطی که در سامانه ثبت درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرار داده شده است به ضرر مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا در سامانه فوق، افرادی که در نوبت درخواست تأسیس مؤسسه هستند باید مراجعه کنند، تأکید کرد: مقرر شده است افرادی که نیازمند تعویض مجوز هستند در موعدی که در آینده نزدیک اعلام می‌شود به این سامانه مراجعه کنند.
صالحی اظهار کرد: در قانون نیز هست هنگامی که دو وزارتخانه و سازمان در کشور باهم ادغام می‌شوند با همان کیفیت فعلیشان این ادغام صورت می‌گیرد لذا باید ادغام این مؤسسات و شرایط جدید صدور مجوز با درنظر گرفتن کیفیت صدور مجوز هم وزارت ارشاد و هم سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
وی عنوان کرد: اگر با در نظر گرفتن شرایط فعلی صدور مجوز انجام گیرد به ضرر 80 درصد مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی کشور و استان فارس است چون معمولا این مؤسسات با اعضای دو و سه نفره اداره می‌شوند که دارای تحصیلات دیپلم هستند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان فارس تصریح کرد: بهتر شرایط فعلی صدور مجوز برای مؤسساتی باشد که در صف درخواست تأسیس مؤسسه هستند و نه مدیران مؤسساتی که مجوز آنها نیازمند تمدید و یا تغییر است.
وی با اشاره به برطرف نشدن مشکل بیمه فعالان قرآن، اظهار کرد: هنوز فعالان قرآنی شامل مربیان، مدیران مؤسسات قرآنی استان فارس در این زمینه دچار مشکل هستند که با دغدغه‌هایی روبرو هستند که امیدواریم با همت مسئولان به زودی این مشکل برای جامعه قرآنی کشور برطرف شود.
captcha