برگزاری دوره يك‌ساله تربيت مدرس معارف نماز در مشهد
کد خبر: 3517976
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

برگزاری دوره يك‌ساله تربيت مدرس معارف نماز در مشهد

گروه اجتماعی: دومین دوره يك‌ساله تربيت مدرس معارف نماز آقایان و اولین دوره بانوان به همت مرکز تخصصی نماز استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرکز تخصصی نماز خراسان رضوی، دومین دوره يك‌ساله تربيت مدرس معارف نماز آقایان و اولین دوره ویژه بانوان را برگزار می‌کند.
بنابراین گزارش، این دوره تخصصی با هدف تربیت مدرس و مبلّغ معارف نماز، تسلط بر روش‌ها و شیوه‌های کاربردی انتقال مفاهیم نماز و نهادینه‌کردن امر اقامه نماز در جامعه با تبلیغ برگزار می‌شود.
بررسی آیات و روایات نماز، شیوه‌های دعوت به نماز، اسرار نماز، نماز و خانواده، نماز در ادیان و فرق انحرافی، آداب نماز(راه‌های تکمیل نماز)، شبهه‌شناسی نماز و کارورزی از سرفصل‌های این دوره آموزشی به شمار می‌رود.
همچنین از سرفصل‌های آموزشی این دوره می‌توان به علل ترک نماز و درمان آن، اصول مشاوره و پاسخگویی، احکام و شیوه بیان آن، آثار نماز و عواقب سستی و ترک آن، مسجد و مدیریت فرهنگی، و فقه‌التربیه(مباحث تربیتی نماز از منظر فقه) اشاره کرد.
شرایط پذیرش این دوره تخصصی شامل اتمام پایه دهم و اشتغال به درس خارج یا فارغ‌التحصیل یکی از مراکز تخصصی حوزه علمیه مشهد، حداکثر سن 40 سال و قبولی در مصاحبه می‌شود.
گزینش و مصاحبه این دوره بر اساس توانایی داوطلبان نسبت به مواردی همچون آشنایی با معارف نماز، تبلیغ و کلاس‌داری(ارائه بحث پنج دقیقه‌ای در حین مصاحبه برای سنجش توان داوطلب در کلاس‌داری)، آشنایی با معارف قرآن، روخوانی ـ ترجمه و مفاهیم ـ ادبیات عرب، حفظ قرآن، نویسندگی و ... انجام می‌گیرد.
در پایان این دوره، به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز اعطا می‌شود، همچنین استفاده از فارغ‌التحصیلان در امر تبلیغ و تدریس در سراسر کشور، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و اهدای کتاب به ممتازان دوره از جمله امتیازات این دوره تخصصی به شمار می‌رود.
علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 مردادماه همه روزه از ساعت 9 الی 14 جهت ثبت‌نام در این دوره آموزشی به نشانی بلوار طبرسی، ضلع شرقی میدان طبرسی، مجتمع فرهنگی ـ آموزشی نیایش، ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، مرکز تخصصی نماز مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33684700 ـ 051 تماس گیرند.
یادآور می‌شود، پس از مصاحبه و گزینش، تعداد 30 نفر در هر گروه از پذیرفته‌شدگان مشغول به تحصیل می‌شوند.
captcha