برادری؛ ويژگی اصلی جامعه ايمانی
کد خبر: 3518715
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
آيت‌الله ملك حسينی اظهار كرد:

برادری؛ ويژگی اصلی جامعه ايمانی

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد با تأكيد بر اينكه در جامعه ايمانی بايد همگان با هم برادر باشند، گفت: متأسفانه امروز جامعه به گونه‌ای شده است كه بی‌عفتی، بی‌حجابی، بی‌غيرتی، اجحاف و توهين‌ها را می‌بينيم اما ساكت هستيم و اين نشان می‌دهد كه ما در حق يكديگر برادری نداريم.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، آيت‌الله سيدشرف‌الدين ملك‌حسيني، نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد شنبه، 9 مردادماه در مراسم سوگواري امام جعفر صادق(ع) كه در مدرسه علميه خان شيراز برگزار شد، با تأكيد بر اينكه در جامعه ايماني بايد همگان با هم برادر باشند، گفت: امروز ما در حق هم برادري نمي‌كنيم و متأسفانه جامعه به گونه‌اي شده است كه بي‌عفتي، بي‌حجابي، بي‌غيرتي، اجحاف و توهين‌ها را مي‌بينيم اما ساكت هستيم و اين نشان مي‌دهد كه ما در حق يكديگر برادري نداريم.
وي به برخي از ناهنجاري‌ها و فسادهاي اداري اشاره و اظهار كرد: اگر در جامعه كسي رشوه مي‌گيرد آيا جز اين است كه ما به او رشوه مي‌دهيم و آيا تبعيض غير از اين است كه ما مشتاق آن هستيم؛ متأسفانه زماني كه رشوه هست، آن را مي‌پذيريم و مي‌پردازيم.

امام صادق(ع) حاضر نشد به هر قيمت قدرت را به دست بگيرد
آيت‌الله ملك‌حسيني در ادامه سخنان خود به نقش امام جعفر صادق(ع) در ترويج معارف حقه مكتب اسلام اشاره كرد و گفت: آن حضرت چون عادل بود، راضي نبود تا به هر قيمت و بازي سياسي به قدرت برسد و اين بهترين الگويي است كه بايد در جامعه اسلامي بدان توجه داشت.
وي با بيان اينكه باشکوه‌ترین جلوه‌های دانش و اندیشه در ائمه اطهار متبلور بود، گفت: امامان ما با اتكا به اين ويژگي انسان‌ها را از جهل خارج مي‌كردند.
آيت‌الله ملك‌حسيني، علم و عقل، عدل و عدالت و شجاعت را ويژگي ائمه معصومين برشمرد و افزود: اصولاً عدالت و اعتدال از ويژگي‌هاي امامان معصوم است و هر فردي كه بخواهد مدير جامعه بشري باشد بايد در نهايت اعتدال باشد.

فردي كه از نظر علم و عدل و شجاعت افضل‌ترين نيست، لايق امامت نيست
رئيس مدرسه علميه خان شيراز با يادآوري اينكه در جامعه شيعي افضل‌ترين مردم از نظر علم، عدل و شجاعت بايد امام باشد، افزود: فردي كه در اين حوزه‌ها برتر نيست، لايق امامت جامعه شيعي هم نيست زيرا فردي كه عدالت در وجود او شكل گرفته است چگونه مي‌تواند جامعه را بر اساس عدالت اداره كند.

انتقاد از عملكرد گروه‌هاي سياسي در انتصاب‌ها
عضو مجلس خبرگان رهبري بر لزوم اهميت توجه به احاديث اهل بيت(ع) و روايات اسلامي تأكيد كرد و گفت: طبق روايات اسلامي، افراد نبايد مسئوليتي را كه لايق آن نيستند، بر عهده بگيرند و اين در حالي است كه گروه‌هاي سياسي در انتصاب‌هاي خود تنها به همسو بودن افراد با خودشان نگاه مي‌كنند، نه اينكه به تخصص و شايستگي افراد توجه كنند.
وي با تأكيد بر اينكه چنين نظام رفتاري، نظام عدالت مورد نظر امام نيست، گفت: امامان ما در حكومت‌داري و نظام رفتاري هرگز چنين نبودند و از مسلمانان نيز چنين چيزي نخواستند.
آيت‌الله ملك‌حسيني همچنين به ديگر تعاليم ديني در مكتب جعفري اشاره كرد و افزود: اداره صحيح نظام اقتصادي و معيشتي مردم از ديگر ويژگي‌هايي است كه در اين تعالم بدان‌ها تأكيد فراواني شده است.

چه كسي مي‌گويد كه برخي افردا مي توانند ثروت‌هاي كلان از بيت‌المال بگيرند؟

وي در ادامه به مسئله حقوق‌هاي نجومي برخي از مديران اشاره كرد و گفت: عده‌ای گفتند که بدنه دولت چاق شده است و نمی‌تواند نیرو بگیرد که به عبارت دقیق‌تر، این چاقی مطالبات از بیت‌المال است؛ چه کسی مي‌گويد برخی افراد می‌توانند ثروت‌های کلان از بیت‌المال بگیرند؟ قانون، بايد قانون باشد تا زمينه‌ساز تخلف، غارت و افزون‌خواهي را در جامعه فراهم نكند.

آيا ناظران بعد از افشاي حقوق‌هاي نجومي استعفا دادند؟

نماينده رهبر معظم انقلاب در استان كهگيلويه و بويراحمد ضمن انتقاد از روند نظارت‌ها در فرايند دريافت حقوق‌هاي نامتعارف و نجومي گفت: هم‌اكنون سئوال اينجاست كه آيا ناظران بعد از افشاي اين فيش‌هاي حقوقي استعفا دادند و يا اينكه عذرخواهي عميقي صورت گرفت؟
captcha