پرونده مسابقات قرآن نزاجا بسته شد
کد خبر: 3525269
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
ایکنا گزارش می‌دهد؛

پرونده مسابقات قرآن نزاجا بسته شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پرونده شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی ارتش ویژه بانوان شاغل و خانواده کارکنان پایور نزاجا، ظهر امروز در حالی بسته شد که مراسم اختتامیه برای شرکت‌کنندگان ملال‌آور شده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی ارتش ویژه بانوان شاغل و خانواده کارکنان پایور نزاجا، ظهر امروز، سوم شهریورماه با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف در مشهد به کار خود پایان داد.
بر اساس این گزارش، تعدادی از شرکت‌کنندگان از دقایقی قبل از ساعت 9 در سالن برگزاری آیین اختتامیه حضور یافته بودند و رفته‌رفته نیز بر جمعیت اضافه می‌شد. بالاخره مراسم رسما از ساعت 10 با حضور مسئولان آغاز شد.
ثانیه‌های ملال‌آور مراسم اختتامیه
آغاز همراه با تأخیر و تعدد سخنرانان، آن‌هم در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کشوری نزاجا که متسابقان بی‌وقفه منتظر اعلام اسامی برگزیدگان بودند، برخی از متسابقان را خسته کرده بود.
از نقاط برجسته این مراسم، می‌توان به حضور سعید طوسی، قاری نام‌آشنا و بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد که با ورودش به سالن، گویی روحی تازه در شرکت‌کنندگان دمیده شد؛ سعید طوسی، با تلاوت آیات هفتم تا دهم سوره مبارکه اسراء و 10 آیه ابتدایی سوره شمس، در همان ثانیه‌های ابتدایی جان تازه‌ای به مراسم بخشید.
.......
در ادامه امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و انقلاب اسلامی، گفت: بی‌شک هر قدمی که در ترویج فرهنگ قرآنی بردارید، ماندگار خواهد شد.
وی ادامه داد: ما معتقدیم ترویج فرهنگ قرآنی، ارتقاء ایمان، اخلاص، تعهد، ایثارگری و شهادت‌طلبی را در پی داشته و بر تخصص و توان رزمی یگان‌ها و نیروهای مسلح تأثیر مستقیم خواهد گذاشت، زیرا کسی که با قرآن انس گرفت از نعمات معنوی دیگری نیز بهره‌مند خواهد شد.
مهدی هدایتی، نفر اول رشته قرائت تحقیق این دوره از مسابقات قرآن نزاجا در ادامه دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس امیر سرتیپ محمد فهمیده، معاون اجرایی فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنانی بر اهمیت تدبر در قرآن کریم تأکید کرد و گفت: اندیشه و فکر، دو نعمت به شمار می‌رود و قرآن، اساس و منشاء تفکر و تدبرات مذهبی است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد، روزی به نام قرآن، نامگذاری شود و مسلمانان در سراسر دنیای اسلام، درخور شأن قرآن به این نعمت بزرگ الهی بها دهند.
.......
حجت‌الاسلام قاسم وفا، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا نیز در بخش دیگری از این آیین اختتامیه با اشاره به پیشرفت‌های قرآنی نیروهای مسلح در سنوات پس از انقلاب، اظهار کرد: تربیت بیش از 15 هزار حافظ یک تا 15 جزء قرآن کریم در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از برکات انقلاب اسلامی و نعماتی است که شکر آن را نمی‌توان به جای آورد.
ترویج فرهنگ قرآنی در نزاجا
وی با بیان اینکه قرآن کریم، مجموعه فشرده‌ای است که برنامه سعادت همه انسان‌ها و جوامع بشری را در خود دارد، از ترویج فرهنگ قرآنی در نیروی زمینی ارتش ابراز خرسندی کرد و افزود: در مسابقات قرآن وزارت دفاع، مقام نخست از آن ارتش شد. در ارتش نیز همواره نیروی زمینی، حائز مقام اول شده است.
وی در خاتمه یادآور شد: تمام این موفقیت‌ها از این نشأت گرفته که همه کارکنان دست به دست یکدیگر داده تا این کار بزرگ قرآنی انجام شود و نور قرآن در قلب‌های شما تجلی پیدا کند.
یادآور می‌شود، معرفی و تقدیر از مسئولان دست‌اندرکار مراسم و نفرات برگزیده رشته‌های مختلف بخش بانوان و آقایان این رقابت‌ها، پایان‌بخش آیین اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم نزاجا بود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۲۱:۵۲
0
0
متاسفانه در اخبار مربوط به مسابقات قرآنی مختلف اینطور رسم شده که حضور دیگر شخصیت ها و حرفهاشون از خود مسابقه قرآن و نتایج مهم تر هست و همش حرفها و اخبار مربوط به این مسئول و فلان شخصیت اعلام میشه و اصلا با این که چه کسی چندم شده کاری ندارند
پاسخ ها
Ermia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۴:۰۷
شما چقدر عجولید برادر... خبرگزاری ایکنا در تمام مسابقات اسامی برگزیدگان را به صورت جداگانه منتشر می‌کند... اندکی دقت لطفا
captcha