گزارشی از جلسه قرآن هادی رحیمی + عکس
کد خبر: 3525389
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

گزارشی از جلسه قرآن هادی رحیمی + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن هادی رحیمی عصر چهارشنبه در مهرآباد جنوبی با حضور هادی موحد امین قاری ممتاز، برگزار شد.

گزارشی از جلسه قرآن هادی رحیمی + عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جلسه قرآن هادی رحیمی در شهرک مهرآباد جنوبی با حضور قاریان ممتاز برگزار شد. رحیمی اولین فردی بود که در جلسه حاضر شد و به راه‌اندازی کولرها و سیستم صوت پرداخت؛ کاری که شاید از اساتید کمتری سراغ داشته باشیم.
در ابتدای جلسه قاری نوجوانی شروع به تلاوت سوره شمس به تقلید از استاد عبدالباسط کرد، رحیمی تذکراتی در مورد نحوه تقلید کردن به وی داد و گفت: کم گوش دادن مشکلی را حل نمی‌کند و باید قطعاتی که قرار است تقلید شود را زیاد گوش داد، همچنین لازم نیست قاری تلاوت‌های زیادی را حفظ کند بلکه اگر همان قطعات کمی را هم که می‌شنود خوب حفظ کند موفق خواهد بود.
رحیمی در مورد غفله‌های آخر هر قطعه افزود: غفله نقش بسیار مهمی در هر نفس دارد و باید به نحو احسن ادا شود، صدای برخی از قاریان تحریرپذیر است اما به این نکته توجه نمی‌کنند در حالی که اگر تحریرهای ریز تقویت شود قطعاً صدا منعطف‌تر خواهد شد.
داوود کریمی از میهمانانی بود که برای لحظاتی جلسه را اداره کرد و در مورد تلاوت یکی از قاریان گفت: کسانی که از محمد صدیق منشاوی و یا عبدالباسط تقلید می‌کنند 70 درصد، تجویدشان نسبت به مقلدین مصطفی اسماعیل بهتر خواهد بود.

گزارشی از جلسه قرآن هادی رحیمی + عکس

در ادامه رحیمی در جریان تلاوت یکی از قاریان حاضر در جلسه نکات تجویدی در مورد انواع مد را توضیح داد که اگر سبب مد همزه باشد به متصل و منفصل تقسیم می‌شود، هم چنین در یک تقسیم دیگر مد به لازم و عارضی تقسیم می‌شود.
در این قسمت از جلسه هادی موحد امین قاری ممتاز، به تلاوت آیاتی از سوره‌های «قمر» و «رحمن» پرداخت. داوود کریمی نیز از جمله قاریانی بود که به تلاوت همین آیات پرداخت.

گزارشی از جلسه قرآن هادی رحیمی + عکس

در ادامه نوبت به قاری جوانی رسید که به تقلید از محمد صدیق منشاوی سوره روم را تلاوت کرد، رحیمی در مورد این تلاوت افزود: این تلاوت بسیار حرفه‌ای است و یک قاری تا زمانی که سوره‌هایی مانند «ق» را تقلید نکند نمی‌تواند سراغ این سوره برود.
مجتبی پرویزی قاری دیگر حاضر در جلسه بود که آیاتی از سوره یاسین را تلاوت کرد، و در این قسمت با رسیدن هنگام اذان مغرب، نماز جماعت برپا شد و پس از نماز نیز جلسه ادامه پیدا کرد.

پایان بخش این جلسه تلاوت آیات ابتدایی از سوره اسراء توسط سعید شاملو بود.
یادآور می‌شود، جلسه قرآن هادی رحیمی چهارشنبه‌ها از ساعت 18 تا اذان مغرب و عشاء، واقع در مهرآباد جنوبی، خیابان امام محمد باقر(ع)، خیابان شهید عبدالله صفری، کوچه حاج افضلی، پلاک ۱۶ برگزار می‌شود.


captcha