جلسه قرآن «محمدهادی صلحجو»/ جلسه‌ای با چاشنی فرزندداری+ عکس
کد خبر: 3527944
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

جلسه قرآن «محمدهادی صلحجو»/ جلسه‌ای با چاشنی فرزندداری+ عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن محمد‌هادی صلحجو، قاری ممتاز کشور روز گذشته با حضور قرآن‌آموزان با سنین مختلف، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد‌هادی صلحجو، قاری ممتاز روز گذشته، چهاردهم شهریورماه، از ساعت 18 در بزرگراه یادگار امام جنوب، خروجی مترو شریف، میدان حسن حسینی، مسجد امام حسین(ع) با حضور قرآن‌آموزان برگزار شد.

اعضای جلسه قرآن، برای خیر‌مقدم به صلحجو که به تازگی از سفر عتبات عالیات بازگشته بود، بنر نصب کرده و تعدادی از اعضا گل و شیرینی با خود آورده‌ بودند.

جلسه قرآن مجری توانمند/جلسه داری همراه فرزند داری+عکس

صلحجو در ابتدای جلسه، با تشکر از اعضای جلسه، آرزو کرد که ان‌شاءالله، زمانی پیش بیاید که همچنین جلسه قرآنی را در بین‌الحرمین برگزار کنیم. این قاری ممتاز در ادامه آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. آمدن پسر این قاری ممتاز و نشستن روی پاهای پدر از نکات جالب توجه این جلسه بود.

جلسه قرآن مجری توانمند/جلسه داری همراه فرزند داری+عکس

همچنین، این قاری و مجری برجسته، به بیان خاطراتی از سفر اخیر خود پرداخت که به همراه گروه تواشیح محمدرسول الله(ص)، برای اجرای برنامه به عتبات عالیات سفر کرده بودند.

سپس اعضای جلسه به تلاوت آیات، ادامه درس به روش ترتیل و ارائه تلاوت‌های تقلیدی به تقلید از اساتید و قدمای مصری پرداختند و صلحجو، نفس به نفس، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر می‌شد.

جلسه قرآن مجری توانمند/جلسه داری همراه فرزند داری+عکس

صلحجو خطاب به قاری نوجوانی که به‌دلیل عدم تمرین، حاضر به تلاوت نبود، گفت: هیچ وقت از خواندن فرار نکنید، ولو اینکه تمرین نکرده باشید و قطعه‌ای آماده نداشته باشید. همان قطعه قبلی را که حفظ کرده‌اید را تلاوت کنید تا قطعه مرور شود.

جلسه قرآن مجری توانمند/جلسه داری همراه فرزند داری+عکس

این مجری توانمند در ادامه در تحلیل تلاوت یکی از قاریان نوجوان که به تقلید از استاد عبدالباسط، بسیار پرفشار و در پرده‌های بالا تلاوت کرد، گفت: نباید پرفشار تلاوت کنید، پرفشار خواندن، باعث بسته شدن حنجره و آسیب دیدن تار‌های صوتی می‌شود. نیاز نیست پرده‌های بالا را مثل استاد عبدالباسط تلاوت کنید. در این سن، مهم اینست که حرکات لحنی و آهنگ‌ها را به خوبی اجرا کنید.جلسه قرآن مجری توانمند/جلسه داری همراه فرزند داری+عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمد‌هادی صلحجو، قاری ممتاز، یکشنبه‌ها( نیمه اول سال دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء و نیمه دوم سال بعد از نماز مغرب و عشاء) در بزرگراه یادگار امام جنوب، خروجی مترو شریف، میدان حسن حسینی، مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha