دیوار آپارتاید اسرائیل به نقشه گوگل راه می‌یابد؟
کد خبر: 3525911
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

دیوار آپارتاید اسرائیل به نقشه گوگل راه می‌یابد؟

گروه بین‌الملل: نمایندگان اسکاتلند در پارلمان اروپا به‌منظور نشان دادن دیوار غیرقانونی اسرائیل به دور سرزمین‌های فلسطینی در نقشه‌های گوگل، پویشی بین‌‌المللی را از این هفته آغاز می‌کنند.

دیوار آپارتاید اسرائیل به نقشه گوگل راه می‌یابد؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Herald Scotland»، «الین اسمیت»، از اعضای حزب ملی اسکاتلند و عضو کمیته امور خارجه پارلمان اروپا به راه‌اندازی درخواست آنلاین «دیوار را نشان دهید»(#showthewall) اقدام کرده؛ اسمیت با همکاری شبکه جهانی «آواز» اقدام به راه‌اندازی این درخواست آنلاین کرده است.

آواز یک سازمان مدنی بین‌المللی است که در سال 2007 راه‌اندازی شده و در زمینه مسائل مختلف مانند حفظ محیط زیست، حقوق انسانی، حقوق حیوانات، فقر، درگیری و فساد فعالیت می‌کند. گفته می‌شود آواز بزرگترین و پرقدرت‌ترین شبکه فعالیت اجتماعی آنلاین  است که 44 میلیون عضو در 194 کشور جهان دارد.

اسمیت حذف «دیوار حائل» از نقشه‌های گوگل را «عمدی و زیاده از حد» توصیف می‌کند.

دیوار آپارتاید اسرائیلی از سال 2002 به دور سرزمین‌های فلسطینی کشیده شده تا از حضور فلسطینی‌ها در شهرک‌های اسرائیلی، قدس و بخش‌هایی از کرانه باختری جلوگیری کند که این کار سبب جدایی هزاران فلسطین از اراضی و خانواده‌هایشان شده است.

در سال 2004، دادگاه بین‌المللی لاهه این دیوار را غیرقانونی خواند.

با وجود مقیاس بزرگ و اهمیت این دیوار و نیز تعداد زیاد ایستگاه‌های بازرسی آن، در نقشه‌های گوگل اثری از آن نیست.

در نقشه گوگل همچنین به جای نام سرزمین فلسطین،‌ عنوان مجعول اسرائیل به کار برده شده است.

دیوار آپارتاید اسرائیل به نقشه گوگل راه می‌یابد؟
captcha