یورش صهیونیست‌ها به مسجد ابراهیمی الخلیل
کد خبر: 3527144
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

یورش صهیونیست‌ها به مسجد ابراهیمی الخلیل

گروه بین‌الملل: هزاران شهرک‌نشین صهیونیست بامداد امروز، 12 شهریورماه، تحت حمایت شدید نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی شهر «الخلیل» تعرض کرده و مراسم و آموزه‌های یهودی را در محوطه‌های آن به جا آوردند.

تعرض هزاران شهرک نشین صهیونیست به حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هزاران شهرک‌نشین تندرو یهودی امروز جمعه وارد مسجد ابراهیمی شهر الخلیل در کرانه باختری شدند.

دشمن صهیونیستی پس از کشتار در مسجد ابراهیمی الخلیل در سال 1994 میلادی، این مسجد را میان مسلمانان و یهودیان از نظر زمانی و مکانی تقسیم کرد و اجازه نمی‌دهد مسلمانان در ایام اعیاد یهودیان وارد این مسجد شوند.

این در حالی است که شورای حقوق بشر فلسطین نسبت به سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر این مسجد و تغییر آثار و نشانه‌های خارجی آن به بهانه‌های امنیتی هشدار داده بود.

این سازمان در بیانیه‌ای تصریح کرد که مسجد ابراهیمی الخلیل از جمله بارزترین آثار و نشانه‌های تاریخی فلسطین است که در میراث فرهنگی فلسطین نیز به ثبت رسیده است.

مسجد یا حرم ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری قرار دارد. این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجدالاقصی در سرزمین فلسطینی به شمار می‌آید.

این مسجد در طول قرن‌ها و حتی تا امروز، محل زیارت مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست و بر اساس اظهارات مورخان، به دوران حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) باز می‌گردد و گفته شده که این حضرت چهار هزار سال قبل در این مسجد به خاک سپرده شده و این مسجد نیز به نام ایشان یعنی الخلیل نامگذاری شد.

داخل این مسجد گنبدهایی وجود دارد که برخی منابع تاریخی آن‌ها را مربوط به برخی از پیامبران و نزدیکان آنها، یعنی حضرت ابراهیم (ع) و همسرش ساره، اسحاق (ع)، اسماعیل (ع)، یعقوب (ع) و یوسف (ع) و همسران آنها می‌دانند.
captcha