درخواست برای گردآوری مصحف «مسجدالاقصی»
کد خبر: 3528988
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

درخواست برای گردآوری مصحف «مسجدالاقصی»

گروه بین‌الملل: «شیخ محمد حسین»، مفتی اعظم قدس و فلسطین، دیروز، 18 شهریورماه، گردآوری نسخه‌‌های از قرآن با نام مصحف «مسجدالاقصی» که دارای اشتباهات چاپی هستند را خواستار شد.

درخواست برای گردآوری مصحف «مسجدالاقصی» در فلسطین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، شیخ محمدحسین، رئیس شورای عالی فتوای فلسطین، در این باره گفت: نسخه قرآن «مسجدالاقصی» از انتشارات چاپخانه «منصور» غزه است که در سال 2009 میلادی به شماره «158» از مجمع تحقیقات اسلامی الازهر مصر مجوز چاپ گرفته است.

وی افزود: این نسخه قرآن که در فلسطین با نام مصحف «مسجدالاقصی» شناخته می‌شود، فاقد صفحات 451 تا 468 است.

شیخ محمدحسین تصریح کرد: همچنین، چاپ ششم این قرآن از سوی مؤسسه انتشاراتی «دارالفکر» بیروت منتشر شده که در آیه 114 سوره «مؤمنون» این قرآن، اشتباه چاپی وجود دارد به طوری که بر روی حرف «ع» در واژه «تعلمون» نقطه قرار دارد که به صورت «تغلمون» نوشته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین، در چاپ ششم این قرآن که در بیروت چاپ شده، در آیه 130 سوره «نساء» حرف «ن» در واژه «یغن» فاقد نقطه است.

مفتی اعظم قدس و فلسطین بر ضرورت بر ضرورت دقت در چاپ مصحف تأکید کرد و از تمامی کتابخانه‌ها، مؤسسات انتشاراتی و افرادی که این نسخه‌های قرآن دارای اشتباهات چاپی را در اختیار دارند خواست که آن‌ها را برای اجرای اقدامات لازم به دارالفتوی فلسطین تحویل دهند.
captcha