نمازی زیر قبه سیدالشهدا(ع)؛ هدیه شهید مدافع حرم به سوگوارانش
کد خبر: 3530448
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴

نمازی زیر قبه سیدالشهدا(ع)؛ هدیه شهید مدافع حرم به سوگوارانش

گروه اجتماعی: شهید مرتضی عطایی، از فرماندهان ایرانی لشکر فاطمیون که روز گذشته، پیکرش بر دوش مردم مشهد تشییع شد، در وصیت‌نامه‌اش از نماز و زیارتی می‌گوید که زیر قبَه سیَدالشَهدا(ع) برای سوگوارانش خوانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، چند روز پیش بود که خبر شهادت مرتضی عطایی، با نام جهادی «ابوعلی» از فرماندهان ایرانی لشکر فاطمیون در شبکه‌های مجازی منتشر شد.
در ابتدا گمان می‌کردیم که این موضوع شایعه باشد و مرتضی عطایی که جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون بود، باز هم به این شهر بازگردد اما خبر صحت داشت و این شهید بزرگوار در مبارزه با تروریست‌های تکفیری و دفاع از حرم حضرت زینب(س) در لاذقیه سوریه به شهادت رسید.
این شهید عزیز از اهالی مشهد بود و در این تیپ کنار برادران افغانستانی خود می‌جنگید که 25 شهریورماه پیکر پاکش بر دوش مردم مشهد به سمت حرم رضوی تشییع شد و در آرامگاه ابدی‌اش آرام گرفت.
پس از شهادت، وصیت‌نامه این شهید بزرگوار دست به دست می‌چرخد، وصیت‌نامه‌ای که بار دیگر جایگاه این شهدای والا مقام را برای مردم بیش از پیش نمایان می‌کند. شهید عطایی در وصیت‌نامه خود از نماز و زیارتی می‌گوید که در سال 90 به نیابت از آن‌هایی خوانده که پس از مرگش در مراسم تشییع، تدفین و سوگواری وی شرکت می‌کنند، خوانده است.
متن کامل وصیت‌نامه این شهید به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«کلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَینا تُرْجَعُونَ»
دفتر جرم مرا روز جزا باز مکن / من به امید عطای تو گنه‌کار شدم
 الهی یا مُبَدّلَ السَیّئات بالحَسَنات- سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ
اللهم بَیِّضْ وجهی بِنُوْرک - اَللّهم عاِملنا بِفَضلِک وَ لا تُعامِلنا بِعَدلِک
سلام‌علیکم اینجانب مرتضی عطایی ثواب زیارت امام حسین(ع) و دو رکعت نماز تحت قبه سیدالشهدا را در تاریخ 90/6/17 مصادف با نهم شوال 1432 را که به‌جا آورده‌ام برسد به کسانی که در تشییع‌جنازه‌ام شرکت کرده‌اند، غسلم داده کفنم کرده و به خاک سپرده و در مراسم تعزیه‌ام شرکت می‌نمایند، هدیه نموده و امیدوارم خداوند متعال، اربابم اباعبدالله حسین(ع) را شفیع و دستگیرشان در یوم الحسرت قرار دهد ان‌شاءالله. ضمناً همه را تحت قبه دعا نمودم مخصوصاً تمامی همسفران که اینجانب را همراهی نموده و احتمالاً از من دلخور و یا رنجیده شده‌اند.
برای شب اول قبرم دعا نموده و در زیارت عاشورایی که از تاریخ دهم محرم‌الحرام 1433 تا اربعین بعد از نماز صبح که ان‌شاءالله تحت قبه می‌خوانم دعاگویم و برای فرج امام زمان(عج) بسیار دعا کنید که فرجمان در فرج آقا و مولایمان صاحب‌الزمان (عج) می‌باشد.
از همه حلالیت می‌طلبم مخصوصاً همسرم مریم، دخترم نفیسه و پسرم علی.
وصیت‌نامه با دست‌خط شهید عطایی
نمازی زیر قبَه سیَدالشَهدا(ع)؛ هدیه شهید مدافع حرم به سوگوارانش
ما نیز بیاییم به پاس این اقدام شهید عطایی، فردا در مراسم ختم حضور یابیم، باشد که مشمول عنایت حضرت حق و دعای این شهید بزرگوار در زیر قبه امام حسین(ع) شویم.
گفتنی است، مراسم ختم این شهید بزرگوار فردا از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 18 در مسجد الزهرا واقع در خیابان احمدآباد و شنبه 27 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 18 در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در بلوار شاهد مشهد برگزار می‌شود.
captcha