فعالان فرهنگی در حوزه فضای مجازی حضور یابند
کد خبر: 3531461
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
طهماسبی:

فعالان فرهنگی در حوزه فضای مجازی حضور یابند

گروه فضای مجازی: امام جمعه کوهدشت با بیان این‌که امروزه فضای مجازی به‌دلیل گستردگی و عام بودن به یک فضای حقیقی مبدل شده است، گفت: اگر افرادی‌که دغدغه کار فرهنگی سالم دارند، حضور فعال در این حوزه را نداشته باشند، جامعه مذهبی و ایمانی ما ضرر شدیدی خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌نقل از کانون سبحان کوهدشت، صمد سبزی مسئول فضای مجازی قرارگاه سراج و جبهه فرهنگی استان لرستان و جمعی از فعلان  فضای مجازی شهرستان کوهدشت دوشنبه، 29 شهریورماه با حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، امام جمعه شهرستان کوهدشت دیدار کردند.
در این دیدار  صمد سبزی، مسئول فضای مجازی قرارگاه فرهنگی استان لرستان ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، برخی از فعالیت های حوزه فضای مجازی را مطرح نمودند.
در ادامه طهماسبی، امام جمعه کوهدشت نیز گفت: امروزه فضای مجازی به‌دلیل گستردگی و عام بودن  به یک فضای حقیقی مبدل شده است.
وی افزود: اگر  مجموعه افرادی‌که دغدغه کار فرهنگی سالم دارند، بی‌تفاوت باشند و  حضور فعال در این برنامه‌ها  نداشته باشند، قطعاً جامعه مذهبی و ایمانی ما ضرر شدیدی خواهد خورد.
حجت‌الاسلام طهماسبی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت مسئله‌ فضای مجازی و حضور فعالانه در آن اشاره کرد و  گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که بحث شبیخون و تهاجم فرهنگی را مطرح کرده است ایشان هم‌چنین به تازگی  در ابتدای درس خارج خود به حوزویان  اهمیت حضور فعالانه در فضای مجازی را مطرح نمودند.
امام جمعه کوهدشت اضافه کرد: ما واقعاً باید با ابزار روز مجهز باشیم و بتوانیم در این فضا حضوری ساماندهی شده، مؤثر و هماهنگ داشته باشیم چراکه جنگ ما الان جنگ اقتصادی و فرهنگی است البته بایستی  در جنگ نظامی هم آماده باشیم.
این استاد سطوح عالی حوزه  ضمن تعبیر به  شگرد فرعونی به هجمه‌های دشمنان،  اظهار کرد: دشمن هجوم به ارزش‌ها، مخصوصاً عفت و هنجار‌های دینی و ملی را هدف قرار گرفته است که این به تعبیر قرآن یک شگرد فرعونی است و راه  مقابله با این هجمه‌ها ، مسلتزم حضور فعالانه، آگاهی و رصد مسائل است.
وی تاکید کرد: مطالب ما باید هم به روز باشد و  هم متنوع و جذاب و إلا نمی‌توانیم در مقابل آنها بایستیم.
طهماسبی با تاکید بر این‌که باید با زبان نو با نسل نو حرف بزنیم، افزود: ما سخت‌گیری بی‌مورد برای جوانان نداشته باشیم، اگر تفریحات سالم  و برنامه‌های جذاب و فرهنگی مناسب برای جوانان نباشد، هر کار ما در این راستا به هدر می‌رود.
وی در ادامه از اداره ورزش و جوانان انتقاد کرد و گفت:  اداره ورزش و جوانان در راستای برنامه برای جوانان ضعیف عمل کرده است.
 امام جمعه کوهدشت با اشاره به تنوع‌طلب و آرمان‌گرا بودن جوانان، گفت: دشمن قوی نیست، ما ضعیف هستیم، دین نور است اگر درست عرضه شود تمام مشکلات برطرف می‌شود.
captcha