راه‌اندازی اولین سامانه جامع رسانه‌ای معارف غدیر
کد خبر: 3533130
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

راه‌اندازی اولین سامانه جامع رسانه‌ای معارف غدیر

گروه جامعه: مدیر کانون خورشید از تولید ‌کتاب‌هایی در قالب کمیک استریپ و انیمیشن با محوریت غدیر و راه‌اندازی اولین سامانه جامع رسانه‌ای معارف غدیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام مشکوری، مدیر کانون خورشید، در مراسم رونمایی از اولین سامانه جامع رسانه‌ای معارف غدیر، گفت: یکی از کارهایی که در راستای ترویج معارف غدیر در حال انجام شدن است تولید کمیک استریپ از موضوعات مرتبط با غدیر است که در نهایت به تولید انیمیشن منتهی خواهد شد تا این واقعه بیشتر معرفی شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه ترویج غدیر با خلأ مواجهیم، افزود: برای معرفی بیشتر غدیر به استفاده از زبان جدید نیاز داریم که یکی از این راه‌ها، تولید انیمیشن است. این کار با همکاری مراکزی مانند خانه انیمیشن و پویا تولید خواهد شد.

حجت‌الاسلام مشکوری با اشاره به روز مباهله و همزمانی رونمایی این اثر با این روز، گفت: بزرگترین فضیلت در روز مباهله برای امام علی(ع) که فرموده پیامبر اکرم(ص) درباره ایشان بود رخ داد. پیامبر گرامی اسلام در این روز حضرت امیرالمؤمنین را جان و نفس خویش خطاب فرمودند به حدی که فضیلت این کلام پیامبر درباره امام(ع)، از جانشینی پیامبر(ص) بالاتر است.

وی در ادامه از برنامه‌های کانون خورشید درباره کتاب «الغدیر» علامه امینی خبر داد و گفت:‌ تلاش شد تا در این طرح هر کاری که لازم بود در قبال «الغدیر» صورت گیرد. در این خصوص یکی از کارهای انجام شده، تولید 12 عنوان کتاب در قالب جزوات کم حجم، روان و قابل فهم است که عامه مردم بتوانند به راحتی با این کتاب ارتباط برقرار کنند.

مدیر کانون خورشید با تاکید بر اینکه کتاب الغدیر معظم است و تلاش شده تا این کتاب در دسترس همه مردم قرار گیرد، افزود: با توجه به این موضوع ترجمه فرانسه کتاب «خانواده خورشید» ایجاد شد. این اثر سال گذشته منتشر و سپس به کوشش اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) به زبان فرانسه برگردانده شده است. تلاش داریم تا غدیر سال آینده 11 عنوان دیگر را نیز به این عناوین اضافه کنیم و همزمان نیز به 5 زبان فرانسه، عربی، انگلیسی، اردو و اسپانیایی ترجمه کنیم.

گفتنی است مراسم رونمایی از سامانه جامع رسانه‌ای معارف غدیر و ترجمه کتاب «خانواده خورشید» به زبان فرانسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین مشکوری مدیر کانون خورشید، حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی معاون آموزشی و  پژوهشی این کانون صبح امروز، 5 مهرماه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از ترجمه فرانسه کتاب «خانواده خورشید» رونمایی شد. همچنین پرچمی که با مشارکت تولیت حرم حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و کانون خورشید تولید شده بود به مترجم این اثر اهدا شد.

captcha