تربیت 9 هزار حافظ قرآن توسط 240 مربی در لرستان
کد خبر: 3533869
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
خاکباز مطرح کرد:

تربیت 9 هزار حافظ قرآن توسط 240 مربی در لرستان

فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف لرستان سهمیه استان لرستان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن‌ را 9 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 240 مربی کلاس‌های این طرح قرآنی را اداره می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری  بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با طرح تربیت حافظان قرآن، گفت: این طرح یک طرح چهار ساله بود که سهمیه لرستان از چهار هزار نفر در سال اول شروع به هشت هزار نفر در سال چهارم رسید.
وی با بیان این‌که اوقاف لرستان به‌عنوان یکی‌از استان‌های برتر در طرح حافظان قرآن است، افزود: با وجودی‎که طرح تربیت حافظان یک طرح چهار ساله بود اما وقتی استقبال مردم از این طرح را دیدیم و خروجی خوبی داشت امسال نیز این طرح را ادامه دادیم.
خاکباز سهمیه استان لرستان در سال‌جاری در رابطه با طرح ملی تربیت حافظان قرآن‌کریم را 9 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این سهمیه کامل شده و در حال حاضر کلاس‌های مربوط به طرح برگزار است و تا 15 اسفندماه امسال نیز این کلاس‌ها ادامه خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به این‌که 240 مربی این طرح قرآنی را اداره می‎کنند، اضافه کرد: این طرح قرآنی آزمون شفاهی و کتبی هم دارد.
وی گفت: یکی از طرح‌های ما برگزاری مسابقات قرآن است که در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی و استانی آن پایان یافته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به این‌که اوقاف لرستان همیشه در راستای اجرای مسابقات قرآن در مرحله کشوری خوش درخشیده است، افزود: گروه‌های تواشیح استان لرستان در مسابقات کشوری قرآن اوقاف چند سال رتبه برتر را کسب کردند.
خاکباز گفت: این مسابقات قرآنی در هفت رشته برگزار می‌شود که در مرحله استانی 220 نفر از منتخبان مرحله شهرستانی شرکت داشتند و از بین آنها 27 نفر در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری راه یافتند.
وی برگزاری سوگواره یاس نبوی، ضیافت‌ الهی، نشاط معنوی را از دیگر برنامه‌های اوقاف برشمرد و ادامه داد: طرح نشاط معنوی که ویژه ایام تابستان است در 46 بقعه متبرکه استان اجرا شد.
captcha