محرم فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی در جهت احیای مساجد است
کد خبر: 3534137
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

محرم فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی در جهت احیای مساجد است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در همایش طلایه‌داران هدایت این شهرستان، ماه محرم را فرصت مناسبی برای بیان سیره عملی اهل بیت(ع) دانست و ابراز کرد: از فرصت عزاداری برای سالار شهیدان باید در راستای فرهنگ‌سازی برای احیای مساجد و شاخص‌های سبک زندگی اسلامی بهره‌ ببریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد، شامگاه پنج‌شنبه هشتم مهرماه در همایش روحانیون مستقر و طرح هجرت این شهرستان که با عنوان طلایه‌داران هدایت برگزار شد، گفت: محرم فرصت مناسبی برای بیان سیره عملی و فضایل اهل بیت(ع) است.
وی افزود: مبلغان دینی باید در ایام عزاداری ماه محرم، سیره عملی و فضایل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) را به درستی برای مردم به ویژه جوانان بیان کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد، تبیین جایگاه ولایت فقیه را از دیگر موضوعات مهم برای سخنرانی در این ایام دانست و اظهار کرد: باید ضمن تشریح اهمیت نقش ولایت فقیه در مدیریت جامعه اسلامی، نقشه و توطئه‌های دشمنان در جهت تخریب این جایگاه به درستی بیان و تبیین شود.
حجت‌الاسلام رحمانی، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی در جهت احیای مساجد عنوان و تصریح کرد: تبیین فرهنگ مقاومت و ضرورت دفاع از حرم اهل بیت(ع)، لزوم تکریم و قدردانی از شهدای مدافع حرم، تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان‌های نوظهور دروغین و تبیین موضع و عقاید وهابی، سلفی‌گری و تکفیری‌ها باید در سخنرانی‌های مراسم عزاداری دهه اول محرم مورد توجه قرار گیرد.
وی به آسیب‌های فضای مجازی و فاصله گرفتن جامعه از سبک زندگی اسلامی اشاره و تأکید کرد: باید با بیان سیره عملی زندگی اهل بیت(ع)، ویژگی‌هایی همچون ساده‌زیستی، قناعت و ... را به عنوان  شاخص‌های سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج کنیم تا شاهد گسترش بی‌توجهی به زندگی، کاهش کارکردهای خانواده، تجمل‌گرایی و اسراف که نتیجه سبک زندگی غربی است، نباشیم.
حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: بیان اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب، تأکید بر اهمیت وحدت و یکپارچگی، جلوگیری از بدعت، خرافه و آسیب‌های نوظهور در عزاداری‌ها، احیای ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی، تأکید بر مصرف بهینه انرژی و راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان از جمله مسائلی است که باید مبلغان دینی در سخنرانی‌های خود به تبیین آن بپردازند.
وی، توجه دادن بیشتر مردم به قرآن و مفاهیم و معارف عمیق آن را مهم و ضروری دانست و بیان کرد: روحانیون و مبلغان دینی باید با استفاده بیشتر از آیات قرآن کریم، در جهت ترویج بیشتر معارف قرآنی و ورود درس‌های این کتاب الهی به زندگی مردم تلاش کنند.
captcha