اعلام قرعه‌های مسابقات توجه به پیشنهاد قاریان بود/ پایان اردوی آمادگی مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 3534172
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
حجت‌الاسلام حسینی:

اعلام قرعه‌های مسابقات توجه به پیشنهاد قاریان بود/ پایان اردوی آمادگی مسابقات کشوری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف با حضور در خزرآباد ساری در جمع حافظان و قاریانی که در اردوی سه روزه آمادگی مسابقات سراسری قرآن شرکت کرده بودند، یادآور شد که اعلام قرعه‌ها توجه به پیشنهادات بوده و از ایده‌های ارائه شده استقبال می‌شود.

اعلام قرعه‌های مسابقات توجه به پیشنهاد قاریان بود/ پایان اردوی آمادگی مسابقات کشوری قرآن
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ساری، دور دوم آمادگی مسابقات سراسری قرآن کریم «تعالی 2» هفتم تا نهم مهرماه به منظور آمادگی حفاظ و قراء راه یافته به مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در خزرآباد ساری مجتمع رفاهی نیروی انتظامی پایان یافت.
در مراسم اختتامیه این دوره حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز حضور یافت و در سخنانی کوتاه، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران اجرای این برنامه گفت: از تمامی متسابقان می‌خواهیم برای ارتقای سطح کیفی مسابقات، پیشنهادات خود را ارائه دهند. اگر امروز در استان مازندران و شهر آمل، لیگ حافظان قرآن با 19 تیم آغاز به کار کرده است، قطعاً این اتفاق به دلیل ارائه یک پیشنهاد سازنده بوده است.
حسینی با اشاره به توجه داشتن این مرکز به اجرای پیشنهادات، افزود: یکی از دغدغه‌های متسابقان این بود که قرعه‌های مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن از قبل مشخص شود. ما نیز همین حس را داریم که فضای مسابقات با فضای پراسترس ورزشی متفاوت است و باید شبیه یک جشنواره هنری باشد و قاری در آرامش، هنر خود را ارائه دهد، لذا تصمیم بر این شد که قرعه مرحله مقدماتی مسابقات کشوری اعلام شود.
وی در ادامه با اعلام برگزاری جلسه‌ای با سرپرستان گروه‌های تواشیح بیان کرد: در این جلسه مقرر شد، کمیته‌ای بین سازمان اوقاف و گروه‌ها ایجاد شود تا مباحث مربوط به تواشیح مورد بررسی قرار گیرد. اگر این تعامل نیز بین حفاظ و قرا ایجاد شود، قطعاً مفید است؛ چرا که افرادی در این بین هستند که در ادوار مختلف در مسابقات حضور داشتند و خود می‌توانند برای اجرای این مسابقات نقش یک کارشناس را عمل کنند. به طور حتم، نظرشان برای ما مغتنم است.
گزارش ایکنا حاکی است، سال گذشته نیز «تعالی 1» با حضور آقایان و بانوان راه یافته به مرحله کشوری سی و هشتمین دوره در مشهد مقدس برپا شد.
در تعالی 2 در مجموع آقایان و بانوان حاضر در رشته ترتیل قرآن کریم 31 نفر، قرائت تحقیق 17 نفر، حفظ کل قرآن 28 نفر و حفظ 20 جزء قرآن 25 نفر بودند.
مدرسان این دوره نیز در بخش آقایان سعید رحمانی، آموزش وقف و ابتدا، نصرالله (عارف)حسینی، صوت و صداسازی، سیدمهدی سیف در رشته تجوید، امیر آقایی در رشته حفظ، غلامرضا شاه‌میوه، آموزش لحن، همچنین در بخش بانوان آموزش صوت را فهمیه‌سادات موسوی‌نیا و معصومه عباسی نظری آموزش تجوید را ارائه کرد. حفظ و مفاهیم جزء 30 قرآن توسط زهرا صریحی‌نژاد، وقف و ابتدا توسط فرشته نافذکلام، لحن با تدریس راضیه جمالی و متن و اداء توسط عچرش آموزش داده شد و نیز نصرت‌الله عارف حسینی، مباحث روان شناسی در تلاوت قرآن را برای بانوان حافظ و قاری قرآن کریم ارائه داد.
سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی 25 مهر تا 6 آبان ماه در زیباکنار گیلان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، ابتهال، اذان و دعاخوانی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود. تقویم اجرایی این مسابقات را اینجا ببینید.
captcha