برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مُدهامتان در خرم‌آباد
کد خبر: 3534232
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مُدهامتان در خرم‌آباد

گروه فعالیت‌های قرانی: مرحله استانی جشنواره قرآنی مُدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان امروز، نهم مهرماه در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مرحله استانی جشنواره قرآنی مُدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان عصر امروز جمعه، نهم مهرماه با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی این جشنواره در خرم‌آباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مسئو دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به این‌که مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مُدهامتان به‌صورت منطقه‌ای در استان لرستان برگزار شد، افزود: در این طرح شهرستان‌های استان لرستان لرستان به سه منطقه تقسیم شدند.
حجت‌الاسلام موسوی، با بیان این‌که این دوره از مسابقات قرآنی در هشت رشته برگزار می‌شود، اظهارکرد: یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، به‌صورت کشوری و استانی و رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز به صورت استانی برگزار می‌شود.
 وی، با بیان این‌که این جشنواره قرآنی به‌همت ستاد‌عالی کانون‌های مساجد کشور هرسال در یک استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پرنشاط  اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و کشف استعدادهای موجود در امر بیان تفسیر قرآن، ترغيب و تشويق مديران كانون‌ها به كشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنايی بيشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفيت‌های قرآنی موجود در كانون‌های مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان، اظهار کرد: برگزیدگان مرحله استانی، به بخش کشوری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که هم‌زمان با هفته وحدت از 24 تا 27 آذر به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.
captcha