مباحث قرآنی میان مسئولان فرهنگی فارس جایگاه چندانی ندارد/ تعامل بسیار ضعیف با مؤسسات
کد خبر: 3534362
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
شاهسونی:

مباحث قرآنی میان مسئولان فرهنگی فارس جایگاه چندانی ندارد/ تعامل بسیار ضعیف با مؤسسات

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینكه تعامل نهادهای قرآنی فارس با این مؤسسه بسیار ضعیف است، گفت: متأسفانه بحث قرآنی میان مسئولان فرهنگی استان فارس جایگاه آنچنانی ندارد و یا اینكه آنان به مؤسساتی نظیر بیت‌الاحزان اهمیتی نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه آیا متولیان قرآنی استان فارس استفاده شایسته‌ای از ظرفیت‌های این مؤسسه، به عنوان برترین مؤسسه تربیت حافظان قرآن در كشور دارند؟ گفت: انصافاً تعامل نهادهای قرآنی استان فارس با مؤسسه بیت‌الاحزان بسیار ضعیف است و آن‌گونه كه باید باشد، نیست.
وی افزود:‌ شاید این مسئله به خاطر آن باشد كه مركز مؤسسه بیت‌الاحزان در مركز استان فارس نیست و در شهرستان استهبان فعالیت می‌كنیم و یا اینكه ضعف در نحوه مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان فارس باشد؛ در هر صورت این وضعیت راضی‌كننده نیست.

با ادارات قرآنی استان فارس نتوانستيم ارتباط مناسبی برقرار كنيم
شاهسونی با یادآوری اینكه برای برخی از جلسات فرهنگی و قرآنی در شیراز از من دعوت به عمل می‌آید كه بعضاً به دلیل مشغله‌های زیاد و یا مسافرت، امكان حضور در این جلسات را ندارم، گفت: در هر صورت تعامل دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی استان فارس با بیت‌الاحزان آنچنان زیاد نیست و ما نتوانستیم با ادارات قرآنی استان ارتباط مناسبی برقرار كنیم و شاید نقص هم از ما باشد.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اظهار كرد: اخیراً پانزدهمین جشنواره فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در استهبان برگزار شد و ما میهمانانی از تهران و سایر استان‌ها و حتی از كشور عراق در این جلسه داشتیم اما متأسفانه حتی یك نفر از مسئولان استانی یا حتی یك معاون اداره‌كل استان فارس هم در این جلسه شركت نكردند و این جای گلایه دارد.
وی بیان كرد: متأسفانه بحث قرآنی میان مسئولان فرهنگی استان فارس جایگاه آنچنانی ندارند و یا اینكه آنان به مؤسساتی نظیر بیت‌الاحزان اهمیتی نمی‌دهند و این مؤسسه جایگاهی برای آنان ندارد.

حافظان قرآن در جامعه ما اصلاً جايگاهی ندارند
شاهسونی همچنین از عدم توجه به جایگاه حافظان قرآن در جامعه نیز انتقاد كرد و گفت: حافظان قرآن اصلاً در جامعه ما جایگاهی ندارند كه بخواهیم بگوییم این جایگاه ضعیف است یا قوی! اینان نه جایگاه و منزلت اجتماعی دارند و نه منزلت فرهنگی و اگر هم چیزی باشد آن‌قدر كم است كه اصلاً به چشم نمی‌آید.
یادآور می‌شود، مؤسسه بیت‌الاحزان یكی از بزرگ‌ترین مؤسسات قرآنی كشور است كه هم‌اكنون دارای بیش از 150 شعبه در 12 استان است و در سال گذشته به‌عنوان برترین مؤسسه قرآنی تربیت‌كننده حافظان قرآن در كشور معرفی شد.
captcha