ورود 142 هزار زائر عرب و خارجی به عراق
کد خبر: 3537011
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

ورود 142 هزار زائر عرب و خارجی به عراق

گروه بین‌‌‌الملل: سرلشکر «سامی السودانی»، مدیرکل گذرگاه‌های مرزی عراق، از ورود 142 هزار زائر عرب و خارجی تا به امروز به خاک عراق خبر داد.

ورود 142 هزار زائر عرب و خارجی به عراق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه خبری الفرات عراق، سامی السودانی امروز، 19 مهر با اعلام خبر ورود 142 هزار زائر عرب و خارجی به خاک عراق گفت: این گروه از زائران از گذرگاه‌های مرزی زرباطیه در استان واسط، شلمچه در استان بصره، الشیب در عماره، فرودگاه نجف و فرودگاه بصره به‌منظور شرکت در مراسم شعائر حسینی به خاک عراق آمده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تعداد زائران از این رقم بیشتر نیز خواهد شد، تصریح کرد: هزاران تن از زائران کشورهای همسایه عربی و نیز خارجی، ماه محرم به‌منظور شرکت در مراسم عزاداری حسینی به کربلا و نیز دیگر عتبات مقدسه عراق خواهند آمد تا سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش را گرامی بدارند.
شبکۀ السومریۀ عراق نیز اعلام کرد در استان جنوبی میسان، زائران ایرانی که برای شرکت در مراسم عزاداری روز عاشورا از طریق گذرگاه مرزی الشیب وارد استان شده‌اند، در حال افزایش است.
شمار این گروه از زائران ایرانی با نزدیک شدن عاشورا، به روزانه ۳۰ هزار نفر می‌رسد.
در کربلا نیز شهرداری برای استقبال از زائران روز عاشورا، نظافت شهر را آغاز کرده است. نیروهای امنیتی نیز طرح‌های تأمین امنیت راه‌های مورد استفادۀ زائران را شروع کرده‌اند. وزارت نفت عراق نیز ایستگاه‌هایی برای خدمت به زائران بر پا کرده است.
مهمترین بخش از مقدمه‌سازی‌ها برای برگزاری مراسم محرم امسال آمادگی ده‌ها هزار نیروی امنیتی برای تأمین امنیت است.
در همین راستا، مناطق مختلف عراق شاهد افزایش گشت‌های اطلاعاتی و ایست‌های بازرسی و مراکز عبادی و خیابان‌هایی که محل برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هاست نیز شاهد حضور گستردۀ نیروهای امنیتی است.
captcha