جنجال اشتباه چاپی قرآن در کتاب درسی مصر + عکس
کد خبر: 3538699
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

جنجال اشتباه چاپی قرآن در کتاب درسی مصر + عکس

گروه بین‌الملل: اشتباه فاحش در چاپ آیه‌ای از قرآن کریم در کتاب «تربیت دینی» کلاس پنجم ابتدایی مصر، خشم و عصبانیت والدین دانش‌آموزان را برانگیخت و جنجالی را در شبکه‌های اجتماعی رقم زد.

ادیت شده؛ اشتباه فاحش در نگارش آیه قرآن در کتاب درسی مصر + عکس
تصویر صحیح آیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الوحدة»، انجمن «اولیاء و مربیان مدارس خصوصی مصر» از وجود اشتباه فاحش در آیه‌ای از قرآن کریم در کتاب «تربیت اسلامی» کلاس پنجم ابتدایی این کشور پرده برداشت و تصویر این خطای آموزشی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران عرب‌زبان دست به دست شد.
ادیت شده؛ اشتباه فاحش در نگارش آیه قرآن در کتاب درسی مصر + عکس
تصویر چاپ شده ناقص از آیه در کتاب درسی مذکور
این انجمن اعلام کرد: این اشتباه در آیه 24 سوره «التکویر» است که در صفحه 67 کتاب «تربیت اسلامی» کلاس پنجم ابتدایی مصر به صورت ناقص چاپ شده، به‌طوری که این آیه به شکل «وَمَا هُوَ بِضَنِينٍ» نوشته‌ شده، در حالی که اصل کلام الهی با عبارت «وَمَا هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنِينٍ» است.
 انجمن اولیا و مربیان مدارس خصوصی مصر ضمن محکومیت این اشتباه بزرگ گفت: متأسفانه این اشتباه درباره چاپ یک عبارت معمولی نیست، بلکه درمورد تحریف کلام خداوند است و باید این سؤال را پرسید چگونه با وجود چنین اشتباهاتی اجازه چاپ این کتب داده می‌شود.
captcha