هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص) اقامه عزا کرد
کد خبر: 3539455
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص) اقامه عزا کرد

کانون خبرنگاران نبأ: مجلس روضه و سوگواری در هجدهمین شب محرم 1438 (ه.ق) در «هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مجلس روضه و سوگواری در هجدهمین شب محرم 1438 (ه.ق) در «هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» برگزار شد.
این مجلس با قرائت آیات نخستین سوره یوسف توسط مصطفی اسماعیلی آغاز و در ادامه احمد محتشم نیا به بیان نکاتی پیرامون این سوه پرداخت.
وی مهم ترین نکات مستخرج از سوره یوسف را به شرح زیر دانست:
1.    مؤمن هیچگاه خیانت نمی‌کند هرچند به زندان بیفتد و دست به گریبان سختی های فراوان شود.
2.    شرط کمال این است که حتی اگر دیگران، ما را بی نقص بدانند ما خود را کامل نخوانیم و مدام در اندیشه پیشرفت و تعالی باشیم.
3.    معیار حق و باطل، تشخیص افراد نیست بلکه خداوند است.
4.    دانش بشری محدود است بنابراین باید از آموزه های وحیانی و الهی استفاده کرد. ضمن اینکه باید همه به قوانین بشری احترام بگذارند.
5.    انسان موحد، درد و دل و نیازهای خود را تنها با خدا در میان می گذارد زیرا پروردگار را تنها مدبر امور جهان می داند.
در ادامه این مراسم، دکتر سید حمیدرضا میرعظیمی، هیئت علمی دانشگاه تهران به بیان نکات آموزنده ای درباره تفسیر قرآن پرداخت و تصریح کرد: نباید آیات قرآن را بر اساس نظرات شخصی تفسیر و تبیین کرد.
این استاد دانشگاه تهران با اشاره به آثار منفی تفسیر شخصی قرآن که گریبان گیر جامعه ما نیز شده است، افزود: یکایک گفتار و کردار اهل بیت (ع) مانند آیات قرآن است.
احمد محتشم نیا، پیرغلام اهل بیت (ع) در ادامه این مراسم سوگواری در «هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» سروده خود درباره عشق را خواند و گفت: عشق بالاتر از عقل است.
بنیان گذار «هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» خاطرنشان کرد: عشق نیروی محرک و انگیزه بخش امام حسین (ع) برای مبارزه با دشمن چندهزار نفری (یا چندین ده هزار نفری) باوجود قلتِ تعداد یارانش در صحنه کربلا شد.
این پژوهشگر حوزه دین و اجتماع گفت: فریاد «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» امام حسین (ع) در روز عاشورا به معنای کمک طلبیدن نبود، زیرا حضرت چندین بار با اطلاع رسانی دقیق درباره سرنوشت جنگ به یارانش، به نوعی موجب خروج تعداد زیادی از آنها از لشکر حق شد. بنابراین این فریاد به معنای درخواست از مردم سراسر تاریخ برای بیان درس ها و پیام های نهضت کربلا بود و اینکه باید همیشه حق را گفت و با ستم و بیدادگران مبارزه کرد.
مدیحه سرایی مصطفی اسماعیلی، پایان بخش مراسم سوگواری شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله (ع) در «هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» بود.
یادآور می شود احمد محتشم نیا، سال 1340 با رویکرد افزایش اطلاعات دینی و تعمیق باورهای مذهبی مردم، «هیات علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» را پایه گذاری کرد.
شایان ذکر است که برخی اقدامات «هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» تازه، خلاقانه و آموزنده است زیرا اولا با چاپ کارت دعوتی مخصوص، جمعی از فرهیختگان و اهل دانش و فضل و ادب به جلسات هیئت دعوت می شوندو چهار صفحه مطالب آموزنده مرتبط با موضوع و مناسبت جلسه در کارت دعوت قرار داده می‌شود تا اگر شخصی به هر دلیل فرصت حضور در هیأت را نداشت، با قطره‌ای از اقیانوس آموزه‌ها و علوم قرآن و عترت آشنا شود. انگیزه، اهداف و خطوط فعالیت این هیات به دقت و روشنی در متن کارت دعوت بیان می شود.
سخن آخر اینکه، طرح موضوعات جالب و تازه علمی، معرفتی و اخلاقی در هر جلسه، مهم ترین دلیل استقبال استادان و دانشجویان دانشگاه ها و پژوهشگران و نویسندگان برجسته از «هیأت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» است.
در ادامه تعدادی از تصاویر مراسم سوگواری امام حسین (ع) در «هیأت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد(ص)» می‌آید.









captcha